var finns butik?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • nisse p
    Användare
    • november 2005
    • 30

    var finns butik?

    jag undrar bara var det finns en akvarie butik nära hässleholm med billiga akvarium! []
  • Jonas.G
    Användare
    • januari 2003
    • 29

    #2
    Jag vet inte hur billiga/dyra karen är, men i vilket fall som måste du ju kolla in stoby akvarieaffär om du inte varit där. Sedan finns akvariekällan inne i stan också, de har schyssta erbjudande på möbelkar till och från.
    Annars är nog det billigaste att t ex kolla på blocket eller på denna sidans köp och sälj.
    Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=75746

    Kommentar

    • PatrikMalmo
      Användare
      • maj 2005
      • 4642

      #3
      Beror lite på vilken size du är ute efter. Begagnat är nog allra billigast. I små storlekar är Hornbach i Malmö oslagbart - folk som limmar sina egna kar har tom svårt att hitta glas till det priset de tar för färdiglimmade kar. Exempel:

      12 liter: 145 kr
      25 liter: 195 kr
      45 liter: 209 kr
      54 liter: 219 kr

      Även på lite större kar är de ruggigt billiga, men över 150 liters-size (helglas) hade jag inte köpt där, då de verkar köra samma tjocklek på glaset på dem som på småkaren.

      Hilsen,

      P
      Ingen fisk har läst böckerna.

      Kommentar

      • CyberFish62
        Användare
        • juli 2005
        • 22

        #4
        PatrikMalmo, jag fann den här butiken på nätet. Jag har inte provat den, men priserna ser attraktiva ut på helglasakvarium. Vet du något om den?

        Kommentar

        • PatrikMalmo
          Användare
          • maj 2005
          • 4642

          #5
          CyberFish,
          har bara surfat runt på deras site i jakt efter PVC-delar. Aldrig köpt något från dem, så jag vet inget mer om dem. Priserna var ett snäpp billigare än Hornbach till och med, vilket är sanslöst billigt från början. Däremot får man nog plussa på lite frakt samt ta riskerna med frakt. Om man som jag lurat på att köpa 10-20 st i stöten tror jag knappast det lönar sig, men så bor jag ju i Malmö också.

          Karen verkar annars identiska med Hornbachs kar, mått och utseende. Helglaskar över 200 liter är jag dock lite betänksam mot att köra i lägenheten. I lokalen däremot är det en annan femma.

          Hilsen,

          P
          Ingen fisk har läst böckerna.

          Kommentar

          Arbetssätt...