Tuggande VF zebra.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • StefanL
    Användare
    • augusti 2002
    • 10784

    #16
    Vad har du för sällskap till dina Metriaclima zebra BB chilumba?

    Kan de fungera med Saulosi eller är det att utmana ödet?

    Vilken zebra art har de snyggaste honorna? Jag har länge varit sugen på att skaffa Pseudotropheus (Metriaclima?) zebra, Nakantenga - Pseudotropheus (Metriaclima?) zebra, Maisoni reef.

    Kommentar

    • ozric
      Användare
      • mars 2004
      • 3187

      #17
      Skulle absolut funka med Ps. Saulosi,om dessa håller vf-stlk.
      "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
      c",)

      Kommentar

      • ozric
        Användare
        • mars 2004
        • 3187

        #18
        Kommer inte på nån zebra som har färggranna honor. Jo,rödzebran!
        "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
        c",)

        Kommentar

        • StefanL
          Användare
          • augusti 2002
          • 10784

          #19
          Ok. Det gör dom inte ännu...

          Hanarna är på god väg att färga ut nu och det blir spännande att se hur den hanen som kommer att bli dominerande färgar. Jag har fördelningen 3+5 just nu...hade en tanke på att utöka gruppen med ett VF par...men tror att jag avstår det tills vidare.

          En underbar mbuna faktiskt som jag letat en stund efter. Väldigt fascinerande att hanen byter färg från knallgul till blå-svart randig. Roligt att se förändringen "live"...

          Röd Zebran räknar jag inte som en "zebra"...hehe...även om det kanske är det. Metriaclima estherae heter ju arten och är ju bortplockad från närbesläktningen med gruppen Pseudotropheus/Metriaclima zebra arterna.

          Kommentar

          • malplacerad
            Användare
            • maj 2005
            • 877

            #20
            Ursprungligen postat av Stefan Larsson
            Vad har du för sällskap till dina Metriaclima zebra BB chilumba?

            Kan de fungera med Saulosi eller är det att utmana ödet?

            Vilken zebra art har de snyggaste honorna? Jag har länge varit sugen på att skaffa Pseudotropheus (Metriaclima?) zebra, Nakantenga - Pseudotropheus (Metriaclima?) zebra, Maisoni reef.
            Jag har Lab. trewavasae 4+7 som sällskap till zebrorna, det funkar riktigt bra. Jag utökade zebra gruppen med 1+1 idag, stora hanen blev helt till sig och började uppvakta den nya damen direkt, den nya hanen blev han dock inte impad av.

            Dessa honor är ju mest bruna med smala blåa ränder, de har även samma gula teckning på slutet av ryggfenan och på stjärtfenan som hanarna har. De färgar ut mer när de tuggar eller blir skrämda då får de riktigt feta ränder på kroppen.

            De är rätt snygga för att vara bruna
            ||||

            Kommentar

            Arbetssätt...