Inrednings inspiration BTN m.m

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • dinajel
    Användare
    • november 2004
    • 569

    #91
    Ursprungligen postat av Clown6
    på vänster sidan sitter modul B som är kapad så den delen som blev över
    sitter i höger hörnet
    har ett ytter filter i B modulen
    Finurligt. Jag funderade på att göra samma sak, eftersom B-modulen är så himskans lång (närmare 75 cm väl?)

    och i mitten H modulen har jag filter matta med en pump på 4000L
    Aha, bra att veta att man kan köra H som filtermodul. Jag är inne på det också. På pwss hemsida står det att den bygger 24 cm på "djupet", så man bör väl lätt få plats med en rejäl pump. Vad har du för pump? Funkar det bra att ha den sådär mitt i karet? Är den riktad mot frontrutan?

    jag ska ta och lägga upp några till bilder på min zoon
    som kan visa bättre hur det ser ut i höger hörnet
    Tackar för det!
    Daniel Andréasson

    Kommentar

    • Clown6
      Användare
      • april 2005
      • 6

      #92
      [QUOTE=dinajel;704300]Finurligt. Jag funderade på att göra samma sak, eftersom B-modulen är så himskans lång (närmare 75 cm väl?)

      ja det stämmer

      Aha, bra att veta att man kan köra H som filtermodul. Jag är inne på det också. På pwss hemsida står det att den bygger 24 cm på "djupet", så man bör väl lätt få plats med en rejäl pump. Vad har du för pump? Funkar det bra att ha den sådär mitt i karet? Är den riktad mot frontrutan?

      har en AquaClear Powerhead 110 tror jag fick med den när jag köpte karet
      står inget på pumpen men den liknar den iallafall.
      jag tycker det funkar bra, hade ut blåset mot front rutan först
      varför vet jag inte gillade inte det och gömde utblåset på höger sidan sen
      vilket var mycket bättre

      Kommentar

      • Falköping Andreas
        Användare
        • februari 2006
        • 1214

        #93
        Köpte min modul som jag skall ha på botten i helgen och har nu limmat dit en glas ruta samt fyllt i 3kg sand i modulen för att den skall hålla sig på botten. här är ett par bilder på hur det ser ut. Det var LN som gav mig tipps om o göra på detta sätt. Modulen jag anv mig av är M. dsen är 70cm lång 30cm bred o 19 hög.
        http://www.skovdeaf.se/

        Kommentar

        • StefanL
          Användare
          • augusti 2002
          • 10784

          #94
          Ska göra likadant i mitt 720...kanonidé faktiskt som gör att man kan flytta modulen för ev ommöblering.

          Är det en slinga silikon du gjort extra som det är menat att den ska stå på mot bottenglaset?

          Kommentar

          • Falköping Andreas
            Användare
            • februari 2006
            • 1214

            #95
            Ja precis. Och sedan är det även några pluttar i mitten på rutan.
            http://www.skovdeaf.se/

            Kommentar

            • deelay
              Användare
              • september 2002
              • 5394

              #96
              Ursprungligen postat av Falköping Andreas
              Köpte min modul som jag skall ha på botten i helgen och har nu limmat dit en glas ruta samt fyllt i 3kg sand i modulen för att den skall hålla sig på botten. här är ett par bilder på hur det ser ut. Det var LN som gav mig tipps om o göra på detta sätt. Modulen jag anv mig av är M. dsen är 70cm lång 30cm bred o 19 hög.
              Det där är väldigt farligt, det kan bildas explosiva gaser efter att syret förbrukats av alla bakterier som man automatiskt har överallt. Jag vet en kille som gjorde så och hela hans akvarium small som en bomb efter ca 1år... inte roligt.
              http://www.aquariumstockholm.se/

              Kommentar

              • cf.akvarielagret
                Användare
                • april 2002
                • 5028

                #97
                Ursprungligen postat av Falköping Andreas
                Köpte min modul som jag skall ha på botten i helgen och har nu limmat dit en glas ruta samt fyllt i 3kg sand i modulen för att den skall hålla sig på botten. här är ett par bilder på hur det ser ut. Det var LN som gav mig tipps om o göra på detta sätt. Modulen jag anv mig av är M. dsen är 70cm lång 30cm bred o 19 hög.
                har du provat om den flyter
                jag tror att du skulle fyllt hela med sand ?
                jag är Ateist
                men Gud talade till mig
                Gud är stor
                jag frågade hur stor ? inget svar
                han kanske behövde låna toaletten

                Kommentar

                • LN
                  Användare
                  • december 2004
                  • 4744

                  #98
                  Ska genast gå o borra några en millimeters hål i modulen.
                  Bra påpekat Deelay. Men det måste bli samma effekt som om man limmar direkt "tätt" på botten eller "tätt" på vägg, o det har ju en hel del av oss gjort.
                  Men för att vara mer safe than sorry så ska här borras
                  Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                  Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                  Kommentar

                  • LN
                    Användare
                    • december 2004
                    • 4744

                    #99
                    Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
                    har du provat om den flyter
                    jag tror att du skulle fyllt hela med sand ?
                    Jo ja grunnade faktiskt på samma sak
                    Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                    Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                    Kommentar

                    • Bumling
                      Användare
                      • januari 2007
                      • 218

                      Byggde mig ett litet 375 med moduler och känner mig rätt nöjd

                      Kommentar

                      • Bumling
                        Användare
                        • januari 2007
                        • 218

                        Å en bild från andra hållet

                        Kommentar

                        • deelay
                          Användare
                          • september 2002
                          • 5394

                          Ursprungligen postat av LN
                          Ska genast gå o borra några en millimeters hål i modulen.
                          Bra påpekat Deelay. Men det måste bli samma effekt som om man limmar direkt "tätt" på botten eller "tätt" på vägg, o det har ju en hel del av oss gjort.
                          Men för att vara mer safe than sorry så ska här borras
                          Jag bara tränar inför april... nu kanske jag blev orsaken till att du borrade sönder din modul =))

                          Bumling
                          Snyggt jobbat, ser kanon ut. Du skulle kankse trixa lite med ljuset för att skapa en mer dynamisk känsla, fast det kanske ser mer "levande" ut irl än på bild.
                          http://www.aquariumstockholm.se/

                          Kommentar

                          • Bumling
                            Användare
                            • januari 2007
                            • 218

                            Japp det önskas lite mer av ljuset det har du rätt i!! Det ser dock lite "plattare" ut på bild än irl! Jag är för kass fotograf

                            Kommentar

                            • Falköping Andreas
                              Användare
                              • februari 2006
                              • 1214

                              Ursprungligen postat av deelay
                              Det där är väldigt farligt, det kan bildas explosiva gaser efter att syret förbrukats av alla bakterier som man automatiskt har överallt. Jag vet en kille som gjorde så och hela hans akvarium small som en bomb efter ca 1år... inte roligt.
                              Det är små hål i den så den kommer vatten fyllas men tack för tippset. Jag hoppas verkligen att den håller sig stabilt på botten för ananrs blir det till o skära dän glasskivan o fylla i mer sand.
                              http://www.skovdeaf.se/

                              Kommentar

                              • LN
                                Användare
                                • december 2004
                                • 4744

                                Ursprungligen postat av deelay
                                Jag bara tränar inför april... nu kanske jag blev orsaken till att du borrade sönder din modul =))

                                Bumling
                                Snyggt jobbat, ser kanon ut. Du skulle kankse trixa lite med ljuset för att skapa en mer dynamisk känsla, fast det kanske ser mer "levande" ut irl än på bild.
                                Där åkte ja på en resa

                                Nu gäller det för mig att klura ut en hämnd till stämman i Malmö.

                                Häämnden är ljuv eller som min systersdotter säger ... Ljuven är hämnd muuaahhhhh
                                Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                                Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...