Callochromis pleurospilus mysterium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Wilhelm
    Användare
    • april 2002
    • 9122

    Callochromis pleurospilus mysterium

    3 stycken pleurospilushonor har på nåt mystiskt sätt försvunnit. Dom finns inte längre. Det finns inget hål de kan hoppa ut ur. De finns inte bakom och under stenar och de finns ej heller nergrävda i sanden. Dom finns inte bakom akvariet och inte heller på golvet i hela rummet.
    Och det finns inga fiskar i akvariet som kan ha ätit upp dom, de går ihop med 6cm små cyprichromisar.
    Det enda jag kan tänka mig är att de i ett obevakat ögonblick har följt med i slangen vid ett vattenbyte.
    Hu vad hemskt. Den "stora" honan som är kvar tuggar, så det kanske blir fler honor.
    Tips var jag ska leta?
    mvh Wilhelm

    "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


    www.linkopings-akvarieforening.net/
    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se
  • Jeppe
    Användare
    • oktober 2005
    • 409

    #2
    Hur stora var dom och hur stor var slangen. Har du en filter matta eller har dom bara en pump?
    540 Troffar, Callochromis ect
    100 sydamerica, dvärgar
    120 tomt, snart snäcklekare från Tanganyika
    40 tomt

    Qui dormit, non peccat

    Kommentar

    • Christian Alfredsson
      NCS Medlem
      • april 2002
      • 4122

      #3
      Detta är en av de få fiskar som jag räddat ur slangen. Kanske är de mer nyfikna än andra.
      Christian Alfredsson
      http://www.zoopet.com
      http://www.christianalfredsson.com

      Kommentar

      • Wilhelm
        Användare
        • april 2002
        • 9122

        #4
        Det finns en 4dm3 filtermatta på en pump och den är undersökt. Finns inget där. Fiskarna kan inte komma in i pumpen. Det enda är att de kan sugas fast mot filtermattan och den är fri från fisk.

        Slangen är ½" så förmodligen så har dom försvunnit den vägen. Det blir att sätta en håv i andra änden i fortsättningen.
        mvh Wilhelm

        "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


        www.linkopings-akvarieforening.net/
        Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
        www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

        Kommentar

        Arbetssätt...