Hjälp mina Nimbochromis linni dör

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kameleonten

    Hjälp mina Nimbochromis linni dör

    Mina linni dör en efter en , Vattenvärdena är normala inget nitrat och jag gör regelbundna vattenbyten. Köpte en grupp med 3 VF samt 2 st Odlade linni från samma ställe...

    Först gick en utav dem odlade och dog efter en vecka , Utan synliga fel , slutade äta och stod sen stilla i akvariet i ett par dar sen dog han. I går dog en utav dem VF uppvisade samma symptom och nu har en till utav dem VF att sluta äta, Dem andra två som är kvar verkar pigga men jag gissar att dem oxå kommer att få samma problem. Någon som har råd eller tips på vad man kan göra?

    Obs dem går i samma kar som andra Malawis som Cyrtocara moorii , Golden labidochromis som inte har uppvisat några symptom alls?....
    Senast redigerad av Gäst; 18 november 2005, 08:25.
  • Tony
    Användare
    • april 2002
    • 4594

    #2
    Om du matar med räkmix kan det vara orsaken. Det verkar som att matsmältningen hos fiskätande malawiciklider helt enkelt inte tål för mycket grönsaker, så testa att mata med pellets.
    Tony Englund

    Kommentar

    • Kameleonten

      #3
      Matar med både Pellets samt flingfoder..

      Kommentar

      • Rovfisken
        Användare
        • april 2005
        • 178

        #4
        jag matar mina med Aquatic excel , hadde samma problem med räxmixen förut... rovisarna blev typ förstoppade o slutade äta och dog. alternativt kan du göra en rov-räkmix på:
        tror att det är dom jävla ärtorna som spökar.....ge dom 100% kött
        vitfisk
        musslor
        räkor
        astaxin
        askorbinsyra :

        även mysis e bra , dock har jag inte prövat det själv.
        Mina kar

        http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=345185&gid=356333

        Kommentar

        Arbetssätt...