Färgat om?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • malplacerad
    Användare
    • maj 2005
    • 877

    Färgat om?

    Min ena trewavasae M/C hane som förut var mörkblå/orange spräcklig har färgat om och är nu istället svart där han förut var mörkblå. Det har nu gått 6 dagar sedan jag upptäckte förändringen så jag antar att den är permanent.

    Är detta normalt för fiskar med denna färgteckning? Jag har haft han sedan Juni och ej bytt foder under tiden de gått hemma hos mig, jag kör med räxmix, grönfoderflingor (JBL novovert)
    samt cyclops för småfiskens skull.

    Jag har bra cirkulation i karet samt gör vattenbyten 1 gång i veckan, fiskarna är ej fullvuxna ännu de är c:a 7-8 cm och kommer ju bli mycket större, kan det vara vuxendräkten som han satt på sig?
    ||||
  • malplacerad
    Användare
    • maj 2005
    • 877

    #2
    Ingen som varit med om eller hört talas om något liknande?
    Kul att man har en originell fisk :-)
    ||||

    Kommentar

    • PatrikMalmo
      Användare
      • maj 2005
      • 4642

      #3
      Sådana firrar är bland de enda Malawis jag har, men mina har inte bytt färg som du beskriver. Har två kullar på uppväxt, så vi får se om det händer något liknande.

      Hilsen,

      P
      Ingen fisk har läst böckerna.

      Kommentar

      • malplacerad
        Användare
        • maj 2005
        • 877

        #4
        Nu (senaste veckan) har han färgat om till en ljusare färg än han hade innan han blev svart. Anledningen är förmodligen att han tagit sig ett revir i den bortre delen av akvariet.

        Han uppvaktar honor som passerar förbi och motar bort den andra hanen, dock lämnar han bara reviret vid utfodring. Han färgar även om till en mörkare färg när han lämnar reviret, riktigt kul att se hur han försöker skapa sig ett eget hem i hörnet med den nedstickande roten.
        ||||

        Kommentar

        Arbetssätt...