cichliden.se?

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • StefanL
    Användare
    • augusti 2002
    • 10784

    #46
    Det var inte riktat emot dig Christer utan mer generellt då fler varit inne och "nosat" på att fiskarna skulle fara illa...

    Jag förstår mycket väl denna nyfikenhet, men jag tycker det är på gränsen till osmaklig spekulation om vad som skett. Vi har ingen aning...det kan vara av vilken orsak som helst att Johnny inte hör av sig.

    Kommentar

    • deelay
      Användare
      • september 2002
      • 5394

      #47
      Ursprungligen postat av Stefan Larsson
      Det var inte riktat emot dig Christer utan mer generellt då fler varit inne och "nosat" på att fiskarna skulle fara illa...

      Jag förstår mycket väl denna nyfikenhet, men jag tycker det är på gränsen till osmaklig spekulation om vad som skett. Vi har ingen aning...det kan vara av vilken orsak som helst att Johnny inte hör av sig.

      Håller med dig till 100% denna gången (kan vara första? hehe) Känns faktiskt inte alls direkt bra, på minner lite om en häxjakt, man har ingen aning om vad som skett/sker med honom så tills dess bör ju spekulationerna i skriftlig form här pausas.
      http://www.aquariumstockholm.se/

      Kommentar

      • cf.akvarielagret
        Användare
        • april 2002
        • 5028

        #48
        Håller med dig till 100% denna gången (kan vara första? hehe) Känns faktiskt inte alls direkt bra, på minner lite om en häxjakt, man har ingen aning om vad som skett/sker med honom så tills dess bör ju spekulationerna i skriftlig form här pausas

        Säger man för lite = säger ni spekulation
        söger man för mycket = säger ni förtal
        hur ska ni ha det

        Alla kort har ju två sidor men jag har en del info som inte passar här för då skulle ni säga att det var smutskastning
        (låt oss säga att Christer höll tillbaka)
        vänligen
        Christer
        jag är Ateist
        men Gud talade till mig
        Gud är stor
        jag frågade hur stor ? inget svar
        han kanske behövde låna toaletten

        Kommentar

        • deelay
          Användare
          • september 2002
          • 5394

          #49
          Christer det du gjorde e ju en helt annan sak en spekulation, du kollar ju med vissa instanser på ett sätt som förmodligen ger fakta, nä jag tänker mer dom som insinuerar att han blåst folk osv innan dom vet hur det ligger till =) Sen om du har info som stämmer så är ju det en annan sak än ren spekulation... =)
          Senast redigerad av deelay; 28 november 2005, 00:14.
          http://www.aquariumstockholm.se/

          Kommentar

          • Mmm
            Användare
            • juli 2004
            • 71

            #50
            Jag kan hålla med om att det inte är bra med rena spekulationer...
            Men nu är det så att det mesta tyder på att Johnny hela tiden varit ute efter att lura mig. (Ja, jag har kollat upp en del och har precis som Christer en del information som jag inte skrivit här).

            Jag hoppas givetvis att det finns någon bra förklaring till att Johnny är borta, men just nu är det inte mycket som tyder på det... Och så länge ingen vet något så tycker jag det är jättebra med de tips och den information jag fått i den här tråden.

            Att Djurskyddsmyndigheten kollar upp en butik med djur som varit stängd i över en månad är väl ingenting konstigt? Det är ju inte säkert att djuren mår dåligt men det kan ju faktiskt vara så.

            Mvh
            Mattias

            Kommentar

            • bmwpower
              Användare
              • december 2002
              • 1934

              #51
              Jag kollade just med fogden och där fannas skulder och dom hade gjort utredning i februari och då fannas det inga tillgångar.
              Där fanna flertal leverantörsskulder och några allmäna mål som tydligen är skatt och pakeringsbot etc.
              Så att få igen pengarna är något inget man ska hoppas på om man har betalat.
              Mitt intresse i det hela är att jag skulle tagit ett par lådor av han.
              Men jag backade ur det var lite kosntiga omständigheter.

              Det är ju mycket möjligt att han blivit sjuk eller något.
              Men med tanke på att där finns gammla skulder så tyder det ju på att det ointe är första gången.

              Det jag skulle gjort är kontaktat polisen och gjort en anmälan om bedrägeri och sett vad polisen hade att säga om han
              Senast redigerad av bmwpower; 28 november 2005, 13:37.

              Kommentar

              • Joakim Draktoft
                NCS Medlem
                • april 2002
                • 7334

                #52
                Nu har det blivit dags att stänga denna tråd, eftersom den består av ett gäng spekulationer och några fakta.

                Vi tackar för påvisande så att inte risk för Djurpålågeri föreligger och vill härmed att diskussioner avslutas tills dess att fakta är bevisat:

                Tills dess gäller:

                §3 Hånfullt beteende, personangrepp samt spridande av negativ information om/mot enskilda personer, moderatorer eller NCS är ALDRIG accepterat. Mobbing och trakasserier ses som mycket allvarligt och får ALLTID en påföljd i form varning eller avstängning från forumet.

                Skulle det framkomma fler bevisande fakta som har allmänt intresse så ombeds ni som besitter denna att skicka ett PM om detta så lägger vi till det som anses tillföra tråden något.
                Senast redigerad av Joakim Draktoft; 28 november 2005, 14:08.
                Joakim Draktoft
                f.d Webmaster Ciklid.se
                ____________________________________________

                Kommentar

                • Joakim Draktoft
                  NCS Medlem
                  • april 2002
                  • 7334

                  #53
                  Tillagd fakta från cf.akvarielagret:

                  Hoppas att ingen tar illa vid sig att jag tar upp ett låst ämne, men jag tycker att det har dykt upp lite intressant info (om nån tar illa vid sig så ta bort inlägget)
                  fick svar från djurskyddsmyndigheten idag

                  --------------------------------------------------------------------
                  Hej,

                  Jo, djurskyddsinspektören i Malmö kommun åkte dit (ringde mig efteråt) och de får nu ta hand om fiskarna. De flesta verkade ha klarat sig. De verkade misstänka att han chappat över sundet. Jättebra att du uppmärksammade det! Stort tack!

                  Vänliga hälsningar

                  Helena
                  ---------------------------------------------------------------------------------
                  Joakim Draktoft
                  f.d Webmaster Ciklid.se
                  ____________________________________________

                  Kommentar

                  Arbetssätt...