Skicka fisk till Norge

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nilssonnet
    Användare
    • mars 2005
    • 102

    Skicka fisk till Norge

    Har några fiskar ute på annons, och har fått napp från Norge, där han undrar om jag kan skicka malarna till honom mha "isoporbox og heatpack", vad är detta, frigolitlåda och något annat mumsigt? Sen, finns det något bra sätt jag kan skicka dom ifrån Malmö, fungerar Posten eller något transportföretag, eller...? Det kanske rent av är någon från ciklid.se som ska till Stavanger snart...?

    Nä, men, någon som har tips hur jag ska gå tillväga, om det ens är möjligt att genomföra?
  • TroffeMicke
    Användare
    • februari 2004
    • 412

    #2
    Tjena.

    Heatpac är en värmedyna som tejpas fast på insidan av locket till frigolitboxen.
    Det finns heatpac med olika lång värmetid, 20 timmar -60 timmar , kanske det finns dom som håller värmen ännu längre.

    Då vi tar fisk i från Tanganyika sjön så kommer det alltid en heatpac i varje box.

    (Om nu inte leverantören glömmer att klistra dit dom).

    För dig så är det nog bara Flyg som gäller som fraktmedel då Stavanger ligger så långt sydväst ut i Norge som du kan komma.
    Mvh.Micke

    http://www.troffemicke.com/

    Kommentar

    • Stein
      Användare
      • oktober 2004
      • 50

      #3
      Det stemmer bra som Micke sier.......isoporbox=frigolitbox.
      Heatpack=Heatpack....hehe [:-)]

      Sant som Micke sier, Stavanger ligger sydvest i Norge, flyfrakt er kanskje det eneste alternativet....
      //mvh Stein

      Kommentar

      • Nilssonnet
        Användare
        • mars 2005
        • 102

        #4
        Hur mycket lär kostnaderna hamna på, med flygfrakt?

        Kommentar

        • Stein
          Användare
          • oktober 2004
          • 50

          #5
          Ingen anelse......
          //mvh Stein

          Kommentar

          • Nilssonnet
            Användare
            • mars 2005
            • 102

            #6
            Är det något speciellt flygbolag, eller är det SAS som gäller? Och var får jag tag på heatpac och passande frigolitlåda?

            Kommentar

            • cf.akvarielagret
              Användare
              • april 2002
              • 5028

              #7
              Min uppfattning är att det kommer att bli vannsinigt dyrt tänk på att våra vänner bor utanför eu vilket gör att du får lite mer pappersarbete typ exportpapper även när du får betalt kommer din bank att ta en saftig förmedlingsavgift och som avslutning flygfrakten + terminalavgifter blir en rysare.
              vänligen
              Christer
              jag är Ateist
              men Gud talade till mig
              Gud är stor
              jag frågade hur stor ? inget svar
              han kanske behövde låna toaletten

              Kommentar

              • Stein
                Användare
                • oktober 2004
                • 50

                #8
                Om det er mottaker som betaler, så spiller vel det ingen rolle, om det er avtalt på forhånd........
                Stavanger er jo Norges olje by, der florerer det sikkert med penger...... [] []
                //mvh Stein

                Kommentar

                • Nilssonnet
                  Användare
                  • mars 2005
                  • 102

                  #9
                  DHL eller vad de nu heter, kan man anlita de för att transportera fiskarna, så dom kan fixa med alla papper och så?

                  Kommentar

                  Arbetssätt...