Låg trafik?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jarinen
    Användare
    • april 2003
    • 1888

    Låg trafik?

    Hej,

    i och med ändringen till det nya forumet som jag tycker är mycket bättre så känns det som att trafiken på ciklid.se blivit kraftigt reducerad. Är det nåt jag fått för mig? Finns det mätning på det kanske?

    Om så är fallet vad skulle det kunna tänkas bero på? Kan det vara att en del mindre nogräknade lagt ned eftersom det är lite svårare att få "en storm i ett vattenglas" då inga ämnen listas på första sidan längre? Eller är det ett avvikande baserat på att man inte gillar det nya forumet? Kanske är det svårt att ta till sig det nya forumet och dess funktioner? Kanske är det jag som inbillar mig?

    Hursom detta var en tanke som slagit mig och som jag tycker kan va värt att resonera kring?


    Mvh Jari
  • TroffeMicke
    Användare
    • februari 2004
    • 412

    #2
    Håller med jarinen.

    Reflekterade själv på att det är otroligt lugnt på forumet och vad orsaken därtill kan bero på.

    Förvisso har många "orosmoment" försvunnit i och med det nya upplägget, men ändå....
    Så stor del av det hela kan väl ändå inte dessa inlägg bestå av?
    Mvh.Micke

    http://www.troffemicke.com/

    Kommentar

    • Mathias-D
      Styrelsemedlem
      • januari 2003
      • 511

      #3
      upp med ämnen på framsidan och en bra överbild över hela forumet så kommer folket att hitta hit.

      Kommentar

      • Cutekid
        Användare
        • januari 2003
        • 3368

        #4
        Det tror jag också mycket på. Det syns inte på framsidan vart forumet ligger. Vart har den tidigare länken tagit vägen?

        Mvh
        Carl

        Besök petrochromis.com´s forum:

        http://petrochromis.com/phpbb3/

        Kommentar

        • Micke
          Användare
          • april 2002
          • 9579

          #5
          Det finns tre länkar till forumet på förstasidan. Funktionen "Senaste inlägg" håller på att anpassas till det nya forumet och kommer tillbaka.
          Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
          Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

          Kommentar

          • PatrikMalmo
            Användare
            • maj 2005
            • 4642

            #6
            Känner igen känslan, men vet inte om den stämmer. Samtidigt tycker jag mig ha sett bättre diskussioner som faktiskt håller sig till ämnet - eftersom det är vad jag gillar så trivs jag fint med det nya forumet.

            Hilsen,

            P
            Ingen fisk har läst böckerna.

            Kommentar

            • jarinen
              Användare
              • april 2003
              • 1888

              #7
              Hmm... låg trafik? Bara förnamnet! Blir nog bättre : )




              Mvh Jari

              Kommentar

              • Tony
                Användare
                • april 2002
                • 4594

                #8
                Jag håller helt klart med om att det känns som att antalet inlägg gått ner ordentligt efter bytet. Troligtvis har en hel del av de gamla användarna inte "orkat" regga sig på nytt. Förmodligen kommer vi tillbaka till den gamla nivån på antalet inlägg förr eller senare då det ändå verkar vara väldigt många nya ciklidister som dyker upp.
                Tony Englund

                Kommentar

                • jarinen
                  Användare
                  • april 2003
                  • 1888

                  #9
                  Ursprungligen postat av Tony
                  Jag håller helt klart med om att det känns som att antalet inlägg gått ner ordentligt efter bytet. Troligtvis har en hel del av de gamla användarna inte "orkat" regga sig på nytt. Förmodligen kommer vi tillbaka till den gamla nivån på antalet inlägg förr eller senare då det ändå verkar vara väldigt många nya ciklidister som dyker upp.
                  We hope so !
                  Ok, jag får väl själv bidra bättre, men ett levande forum triggar alla och leder till större engagemang och deltagande. Kanske är det ändå så att " Ciklidister " ändå vill diskutera andra saker med " Ciklidister " än just ciklider och att forumet faktiskt har blivit hårdare på det och det därmed blivit lite sämre. Ok , jag är för att ett ciklidforum skall helst avhandla ciklidfrågor men kanske det är det gemensamma intresset som är den gemensamma faktorn för oss och ett vidare utbud vore bättre? Som sagt jag bara spånar, men på nåt sätt var det ändå bättre förut, jag frekventerar Uaru-Forum.com och där är det typ ett besök i kvartalet som gäller, så vill vi inte ha det på ciklid.se ?


                  Mvh Jari


                  Mvh Jari

                  Kommentar

                  • Kalle-Maja
                    Användare
                    • december 2004
                    • 1324

                    #10
                    Kul(fel ord) att ni tar upp det. Jag har försökt att undra tidigare men inte fått nå´t riktigt påhäng. Jag känner att min aktivitet och upphetsning kring forumet helt klart gått ner. Tror att det är ett konservativt drag som vi många möter och bär på. Tyvärr har det lett till att en hel del vitala(men konservativa) röster för stunden gått förlorade. Men misströsta inte! Så här är det alltid i förändringsprocesser.
                    /Maja

                    Kommentar

                    • jarinen
                      Användare
                      • april 2003
                      • 1888

                      #11
                      Joo, precis, man går in på morgonen och kollar och 10 inlägg har gjorts, varav 7 i Malawi, då undrar man ju ? ; )

                      Detta inlägg tages med en nypa salt, speciellt av Malawivänner!


                      Mvh Jari

                      Kommentar

                      • Kalle-Maja
                        Användare
                        • december 2004
                        • 1324

                        #12
                        Näej, det är inte bara Malawi; Flowerhorns och andra muskelfiskar, norrlänningarna (och västkusten och Skåne) och lite nytt löst folk är ändå på tråden. Men varför är det t ex så lite "färskíngar" ute nu? Har det blivit kallare?
                        /Kalle

                        Kommentar

                        • jarinen
                          Användare
                          • april 2003
                          • 1888

                          #13
                          Flowerhorns har ju haft schysst exponering, men dessa troffar o grejer som jag gärna läser om är ju helt klart underrepresentaerade. Den fisk som jag har kan jag oftast och läser gärna om andra, typ varför ska jag ha troffar? eller Malawi?. Fast Malawi vet jag redan varför jag inte ska ha, men troffar är jag lite intresserad av !

                          Mvh Jari

                          Kommentar

                          • Kalle-Maja
                            Användare
                            • december 2004
                            • 1324

                            #14
                            Det blev jag idag oxå, tänd på troffar alltså. Var hemma hos Lars i Linköping och han hade ju en hel del. Varför är dom så himla intressanta? Variationen, formen, explositiviteten och färgen. Men dom står en bit ner på listan. Man kan inte få allt.

                            Kommentar

                            • Havs
                              Användare
                              • december 2004
                              • 607

                              #15
                              Ursprungligen postat av Kalle-Maja
                              Näej, det är inte bara Malawi; Flowerhorns och andra muskelfiskar, norrlänningarna (och västkusten och Skåne) och lite nytt löst folk är ändå på tråden. Men varför är det t ex så lite "färskíngar" ute nu? Har det blivit kallare?
                              /Kalle
                              Som färsking på nätet, men inte som hobbyakvarist, så tror jag att zoopet passar färskingarna betydligt bättre, i.af. är det högre trafik där.

                              Jag tror inte att forumet har blivit svårare att ta till sig än det gamla. Faktum är att jag som mestadels tittar till Köp&Sälj samt forumet inte märker särskilt stor skillnad. Att trafiken är lägre torde bero av något annat, men vad?

                              Om jag försöker generalisera en hel del , så verkar det vara så att färskingar eller om man vill ställa lite udda frågor, så ställs de på zoopet och inte på NCS.
                              Det är mer osämja i trådar på zoopet, vilket borde göra nybörjare försiktiga. (Inte så ofta iof)
                              Jag upplever det som vänligare på NCS, men också att det finns duktigare akvarister här. Egentligen är det nog inte så, för det finns många duktiga på zoopet också och många av er dubblerar. Skillnaden ligger kanske i att det är mer avancerad akvaristik som diskuteras på NCS, men också att det är i mångt och mycket samma "järngäng" som skriver. Det kan kanske få färskingar att bara läsa och inte att de vågar ge sig in och skriva inlägg själva.

                              Första sidan kan göras mer inbjudande för nya akvarister genom att skriva om eller till i texten som man möter allra först.

                              Är du intresserad av ciklider? Har du dessa underbara fiskar i ditt akvarium?
                              Välkommen in i vår fantastiska värld. Passa på att diskutera i vårt Forum. En hel mängd akvarister har bidragit med mycket samlad kunskap genom åren. (Kostnadsfri forumsregistrering fordras.) Vi välkomnar varmt nya akvarister.
                              Nordiska Ciklidsällskapet har funnits sedan 1967. Tusentals artiklar från den tiden och framåt kan du hitta här.

                              Forum, skall naturligtvis vara en klickbar länk. Texten bör vara lite större än annan text också, om man nu vill lyfta fram den.

                              //Gunnar
                              Min zoon

                              Kommentar

                              Arbetssätt...