Attackerad Röd Zebra

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • niklasolund

    Attackerad Röd Zebra

    Hejsan,
    Jag har fyra Rödzebror som levt gott tillsammans i över ett år. Det är en stor hane, en mindre hane och två honor. Det finns ett lekpar, men jag vet inte vilka av dem. Nu har den stora hannen börjat attackera lillhanen svårt och han ser ganska "luggsliten" ut. Den ena av honorna är också på och nafsar. Finns det något jag kan göra, eller gäller det att ta ut den och ta livet av den så den inte blir ihjälbiten långsamt? Jag har ingen extratank att ha den i heller...

    Synd, men vad skall jag göra?

    Hoppas på hjälp.

    MvH Niklas

  • Micke
    Användare
    • april 2002
    • 9579

    #2
    Det händer tyvärr ibland att det i en tidigare väl fungerande grupp fiskar plötsligt uppstår en "hackkyckling". Ofta beror det på att en lekmogen hane blir allt för hårdför. Det bästa man kan göra är att flytta på den jagade fisken. Har du inget extra akvarium får du se till att det finns gott om gömställen i akvariet så att den jagade fisken kan komma undan. En annan möjlighet är att släppa i fler fiskar av samma art för att fördela utt hanens aggressioner på fler individer. Hur stort är ditt akvarium och vilka andra arter finns i det?

    Mvh Michael Persson
    Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

    Kommentar

    Arbetssätt...