Vad hittar bilderna på malodlingen

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bmwpower
    Användare
    • december 2002
    • 1934

    Vad hittar bilderna på malodlingen

    Var för ett tag sedan en del bilder på en ancitrusodling som var uppställda i en lagerhylla.
    Jag hittar inte bilderna vet inte om dom låg här eller på zoopet
  • daniel60
    Användare
    • mars 2003
    • 527

    #2
    Här.
    Borde ha fixat ett bräddavlopp i nedersta plastbacken för ännu enklare vattenbyten. Och något slags belysning hade inte varit fel.
    Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck. Ernst K
    Mina fiskar & burkar

    Kommentar

    • bmwpower
      Användare
      • december 2002
      • 1934

      #3
      Kalas ser ut till atta var en billig och bra lösning.
      Hur stort är filtret??
      Fundera på samma lösning men med andra backar coh som du säger lite lyse.
      Hur är det om det blir för liter vatten stannar pumpen eller hur har du löst det vid vattenbyte.
      Man kanske skulle kunna ha en tunn slang som avrinng i varje back så man kan köra med automatisktvattenbyte??

      Kommentar

      • daniel60
        Användare
        • mars 2003
        • 527

        #4
        Jag har ett Eheim ytterfilter, 2028 tror jag. Ger tillräcklig snurr på vattnet men inte mer. Med ett bräddavlopp i nedersta backen skulle man kunna lägga vattenslangen längst upp och låta det rinna. Mer automatiskt än så behöver inte jag.
        När jag gör vattenbyten nu sätter jag en hävertslang i tredje backen nerifrån, och fyller på under den. Ibland måste man dock fylla på vatten även i andra backar. Filtret tuffar på som vanligt.
        Om det blir för lite vatten kommer det in luft i filtret, och det är lite bökigt att få igång det igen. Detta har dock vara hänt en gång.
        Lite trist är det när det blir strömavbrott - då rinner vattnet över i nedersta backen.
        Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck. Ernst K
        Mina fiskar & burkar

        Kommentar

        Arbetssätt...