blanda tanganyika och malawi...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ciklidis
    Användare
    • oktober 2005
    • 98

    blanda tanganyika och malawi...

    Går det bra att ex. ha Golden tillsamans med Princessor?

    Jag trodde att ngn skulle ha ngt bra uppslag till en bra fördelning utav arter och mängd men ingen har än så länge svarat på mitt tidigare inlägg ang vad som kan fungera bra i ett 375l.

    Fick förslag på att aulonocara kan vara bra med Golden men vi måste decimera Golden gruppen men vet inte hur många som kan vara lämpligt.

    tack på förhand
  • Gäst

    #2
    jag har calvus och stappersi med golden och två auloncaror i ett 240, går perfekt.

    Kommentar

    • ciklidis
      Användare
      • oktober 2005
      • 98

      #3
      tack för svaret. Hur stora grupper har du av varje och vilken könsfördelning?

      Kommentar

      • Gäst

        #4
        Ursprungligen postat av ciklidis
        tack för svaret. Hur stora grupper har du av varje och vilken könsfördelning?
        7 golden där 2 är hanar. 5 calvus, vet inte än säkert. 4 stappersi där 2 är hanar och 3 aulonocaror, 2 hanar.

        Kommentar

        • Björkis
          Användare
          • februari 2004
          • 59

          #5
          Golden/Prinsessor

          Jag har Goldenyngel tillsammans med Prinsessyngel i ett mindre akvarium (60 L).
          Prinsessorna "äger" karet! Tror inte det är en bra kombination i ett större heller, då Golden är för snälla!
          Tänk om Prinsessorna får yngel! Då blir det synd om den Golden som vågar sig i närheten!!!
          -"Att tänka innan man pratar är som att torka sig innan man skiter" Arne Anka

          Kommentar

          • Gäst

            #6
            Ursprungligen postat av Björkis
            Jag har Goldenyngel tillsammans med Prinsessyngel i ett mindre akvarium (60 L).
            Prinsessorna "äger" karet! Tror inte det är en bra kombination i ett större heller, då Golden är för snälla!
            Tänk om Prinsessorna får yngel! Då blir det synd om den Golden som vågar sig i närheten!!!
            ja prinsessor är ingen bra idé att kombinera med golden. men många andra arter från båda sjörna går bra.

            Kommentar

            Arbetssätt...