Algätare tillsammans med Sajica?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Museo12
    Användare
    • oktober 2005
    • 153

    Algätare tillsammans med Sajica?

    Vårt par Sajica är i ett 112 liters kar. Vi skulle vilja placera 1 eller 2 algätande malar också i det. Jag är ganska kass på dessa malar, förutom ancistrus då, så jag skulle vilja ha tips på någon som inte blir för stor och inte är för dyr. Kan vara en algätare från Sydamerika också.
    Tack på förhand!
  • tropfrog
    Användare
    • juli 2003
    • 1827

    #2
    Ottocinclus är en trevlig gynnare som kanske skulle passa?
    MVH
    Magnus

    Kommentar

    • anli
      Användare
      • mars 2003
      • 3740

      #3
      Köpte själv några Saijcor förra veckan, kunde inte motstå de vackra ögonen!
      Tror som Tropfrog att några otocinclus funkar fint.
      Anders L

      Kommentar

      • Museo12
        Användare
        • oktober 2005
        • 153

        #4
        Ursprungligen postat av anli
        Köpte själv några Saijcor förra veckan, kunde inte motstå de vackra ögonen!
        Det var precis samma skäl till varför vi köpte dem! Ja, och så att de hade intressant beteende och passa för övrigt förstås.

        Tack före era svar!

        Faktiskt hade jag ett gäng Otocinlus i när Saijicaparet kom i. Jag hade gjort diverse omändringar och flyttat de flesta fiskar. Dock var jag övertygad om att Otocinlusgänget skulle passa bra med Sajicorna, men efter en timme i akvariet hade hannen bitit ihjäl en av de större Otocinlusarna och efter ett tags observerande upptäckte jag att hannen höll på ha ihjäl fler, så jag flyttade resten av gänget också.

        Otocinluserna har tidigare varit ohotade och gått med mindre fiskar.
        Kanske skulle det gå bättre om jag köpte ett gäng nya som fick komma i med de nya premisserna??

        Jag sökte lite på forumet för en stund sedan och upptäckte att en med 112 liters kar blev tipsad om L-18. Men, vad jag förstår växer de med tiden ur ett ett sådant relativt litet kar. Eller?

        /Pär

        Kommentar

        • anli
          Användare
          • mars 2003
          • 3740

          #5
          Jaha... det var dåliga råd vi kom med
          Men mina går just nu i ett överfyllt yngelkar med 50 andra CA.. och visar pga det inte upp någ direkt aggro. Så jag gissade bara...
          Anders L

          Kommentar

          • Lundensis
            Användare
            • mars 2004
            • 2262

            #6
            Medelstora (6-7 cm) ancistrusmalar eller andra i ungefär samma storlek.

            Kommentar

            • Mike_Noren
              Användare
              • februari 2003
              • 2695

              #7
              Ancistrus. Eller kanske lite större siamesiska algätare.

              Otocinclus är för känsliga.

              Kommentar

              Arbetssätt...