Btn-problem

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rickard81
    Användare
    • januari 2004
    • 91

    Btn-problem

    Jag har precis fyllt upp 200l som jag har monterat 2 btn-moduler i, Och så till problemet, jag gjorde för små/för några hål som insug så nu drar ju pumpen ut allt vatten i modulen.
    Har ni nån lösning? Tror ni att jag kan borra mer hål utan att karet går sönder?
  • Peter_F
    Användare
    • januari 2004
    • 172

    #2
    Töm karet helt. Lättast att komma till är nog om du kan lägga det med baksidan ner & börja borra. Du behöver ju inte trycka för kung och fosterland. Låt borret jobba. Karet kommer inte att spricka av det. Har för mig att borrspån från BTN flyter. Isf är det nog lättast att fylla karet och håva bort flisorna. Annars damsug...
    "Ibland så tror jag att jag förstår precis allt, sedan återfår jag medvetandet"

    Kommentar

    • wofflan
      NCS Medlem
      • september 2003
      • 660

      #3
      jag gjorde större h¨l i min filterhörna i förrgår och det funkade fint utan sprickor, som Peter skriver är det viktigaste att låta borret jobba. Var med när du går helt igenom så att du inte trycker in borret i rutan då bara.
      Mvh Fredrik

      Kommentar

      • roccster
        Användare
        • augusti 2004
        • 583

        #4
        Rickard,

        Använde du inte de raster man kan köpa till? Eller gjorde du bara små hål med ett vanligt borr (typ 10mm)?

        / Richard
        MVH

        / Richard
        http://www.ornemark.com

        Kommentar

        • Rickard81
          Användare
          • januari 2004
          • 91

          #5
          Tack för tipsen,
          Jag borra hål med en 3mm borr.

          Kommentar

          Arbetssätt...