Jack depmsey

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DanneN
    Användare
    • oktober 2005
    • 82

    Jack depmsey

    Hejsan är ny här på forumet,aja åter till ämnet har köpt mig 3 jack dempsey ciklider idag har hafft liknande ciklider senda innan men en sak ja inte förstår mig på alla dom 3 cikliderna var i samma akvarium på affären men så fort jag släppte ut dom ur påsen ja fick dom i började 2 st av dom att bråka har gjort det hela tiden i princip sen jag fick dom finns det någon förklaring?
  • Johan
    Användare
    • augusti 2002
    • 3029

    #2
    väldigt stor chans att det är två hanar o en hona. hanarna gillar ej varandra verkar det som.

    Kommentar

    • DanneN
      Användare
      • oktober 2005
      • 82

      #3
      Men vad ska ja göra då? ska ja låta dom vara eller ska jag sära på dom eller rang ordnar dom sig?

      Kommentar

      • Kalle-Maja
        Användare
        • december 2004
        • 1324

        #4
        Det kan bli lite hur som helst, det går inte att säga. Anta att du inte har ett riktigt stort akvarium så kommer du på sikt få problem om det är två hannar. För att det inte snabbt ska gå helt åt helvete bör du nog ha lite span på burken och fixa några reträttplatser för den svagare (även om dom inte är så förtjusta i att stå gömda).

        Kommentar

        • anli
          Användare
          • mars 2003
          • 3740

          #5
          I det andra karet det kanske fanns annan som fisk som avledare. Som kalle-maja sa, se till att ha avledare och gömställen. Sen kan man ju prova att trycka i lite mer fisk sså sprids agressionerna.
          Hur är måtten på karet och hur många/vilka invånare nu?
          Anders L

          Kommentar

          Arbetssätt...