AKUT!!!Channa skadad

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • _DoGGi_
    Användare
    • september 2003
    • 67

    AKUT!!!Channa skadad

    Hej

    Min channa gachua ca 8cm hoppade ur karet trots vidtagna åtgärder inatt hittade den på ryamatta i dåligt skick men levande har ordnat ett litet kar så han kan återhämta sig men han är verkligen dålig vad kan jag göra för att få den att överleva mediciner eller vad som helst svara snabbt snälla..

    MVH DoGGi
    MVH _DoGGi_
  • Hoffa
    Användare
    • november 2002
    • 406

    #2
    Min channa har hoppat ur karet 3 ggr men den lever i dag och mår prima ge den lite tid bara
    Jimmy

    Kommentar

    • _DoGGi_
      Användare
      • september 2003
      • 67

      #3
      hej tack för svaret men den liggernu på sned i hörnet och jag vet inte hur många timmar den låg på mattan. Den ser helt död ut men den har sett ut så flera gånger innan också petar lite o då blir det fart, vad gör den vilar den eller? jag hoppas att den klarar sig för den e så fiiiin
      MVH _DoGGi_

      Kommentar

      • Daniel Odell
        Användare
        • januari 2003
        • 2437

        #4
        låt den vila, blanda i lite salt typ en halv DL per 100 liter, det brukar hjälpa. Det gör jag alltid till mina channor.
        fish r friend

        Kommentar

        • _DoGGi_
          Användare
          • september 2003
          • 67

          #5
          Nu är den död, så besviken man blir den klarade flera timmar utanför karet men man fick den inte att leva i vatten.

          Odell : jag har läst att channor inte ska ha salt i vattnet men det går alltså? la inte i något pga det jag läste bra att veta till nästa gång.
          MVH _DoGGi_

          Kommentar

          • Daniel Odell
            Användare
            • januari 2003
            • 2437

            #6
            Jag har också läst det, men jag har inte märkt några negativa effekter på den doseringen jag gav dig. Min stora C. Pleuropthalma är nämligen känslig för hudinfektioner och sånt och brukar lätt åka på att börja klia sig VÅLDSAMT mot inredning, så jag saltar alltid vattnet nu för att se om det hjälper.

            Jag har även C. bleheri och C. gachua i samma saltmängd.

            Trisst att den dog, om du bor i sthlm har jag en rätt stor fet till "övers" och lagret har ett gäng kanonfina små. Vart helt överaskad att det var Gachua när jag såg dem.

            Lagret har även Aurantimaculata, men det är stora aggressiva monster (40cm) som jag dock har som önskefisk #1. De är dock för elaka för att gå med mina nadra firrar så det får förbli en dröm.

            Ormhuvudsfiskar får du inte sluta med pga det som hänt.

            Lycka till i fortsättningen.
            fish r friend

            Kommentar

            • _DoGGi_
              Användare
              • september 2003
              • 67

              #7
              Ja det var riktigt tråkigt att den dog vill ha en ny snabbt men på lagret tycker jag att dom var dyra för att vara så små eller vad säger du Odell ?
              MVH _DoGGi_

              Kommentar

              Arbetssätt...