Vilka krav ställer du?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Prayerman
    Användare
    • juni 2004
    • 1314

    #16
    Låter bra Stefan! Jag skulle absolut inte köpa vildfångat för 4500:- Tänk om sjukdom eller något annat ont skulle drabba dem. Snacka om att spola pengar ner i toan. ;-)
    Tomas Wallengren
    http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029

    Kommentar

    • Bosse.J
      Användare
      • augusti 2003
      • 205

      #17
      Köper ni bara VF med certifikat?. JAg köpte nämligen 10st VF Corydoras Adolfoi i fredags, där säljaren sa att det var VF. Säljaren är en av de största i Gbg, och jag litade på honom. MEn man undrar ju lite iallafall. Priset var inte högt. Tom billigare än vad jag hade fått betala på Hornbach, och dom har ju en prisgaranti. Jag fick dom för 63spänn st, men då fick jag ju räkna in NCS-rabatten (en bra grej).
      Men frågan är ju om jag borde bett om något certifikat eller bevis
      Bosse.J

      Kommentar

      • Jonas E
        Användare
        • februari 2003
        • 2533

        #18
        Bosse: Det finns i väldigt få affärer, men när det handlar om fiskar för 500kr/st så vill man veta var de kommer ifrån. Sen om man får certifikat eller inte är en annan sak. Oftast så får man inte något certifikat men det är självklart positivt att man kan få det i vissa affärer.
        /Jonas
        540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

        Kommentar

        • Henrik Dehlin
          NCS Medlem
          • september 2002
          • 1913

          #19
          Jag hade fel.
          Lite över 200 skulle det vara för på Malawi AB kostar dom 215:-.
          Men lite över hundra var bara en gissning eftersom jag köpt många andra Mbunas som kostar strax över 100kr t.ex afra,auratus m.fl..
          Senast redigerad av Henrik Dehlin; 11 oktober 2005, 16:31.

          Kommentar

          • Jonas E
            Användare
            • februari 2003
            • 2533

            #20
            Henrik. Antog det, auratus, johanni, interruptus och flera andra melnochromis kostar runt 100kr/st. Maingano är lite mer populär så den betingar ett högra pris...
            /Jonas
            540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

            Kommentar

            • specmats
              Användare
              • december 2004
              • 3060

              #21
              "Henrik. Antog det, auratus, johanni, interruptus och flera andra melnochromis kostar runt 100kr/st. Maingano är lite mer populär så den betingar ett högra pris..."

              Det finns dyra melanochromis som M.sp."northern blue" som brukar kosta från 500-700 styck (Aq.malawi har bilder på sina nya vf) Även M.labrosus kostar mycket.
              Tropheus Duboisi halembe, so
              Melanochromis Auratus, vf
              Synodontis Petricola, odlade

              Akvarie-setup (Salt)

              Kommentar

              • ncmohr
                Användare
                • september 2005
                • 41

                #22
                Man skal ha tillit til forsäljaren, paper kan bli gjort hur enkelt som heslt, om man har har tillit behövs faktisk inte papper på fisken
                Med Venlig Hilsen

                Niels Christian Mohr
                www.mbuna.dk
                3x54 liter 1x65 1x70 1x112 1x200 2x250 1x375 1x1080
                Maller, Malawi det är fisk for meg

                Kommentar

                • deelay
                  Användare
                  • september 2002
                  • 5394

                  #23
                  Personligen litar jag mer på mina ögon när jag iaktar fisken än vad jag litar på ett papper... förutom det så köper jag bara VF av arter där det verkligen har betydelse om dom är odlade eller VF och det medör då att det går att se om det rör sig om en potentiell VF, skulle den vara odlad men endå så pass fin o bra så säger jag bara grattis till han som dragit upp den =) Det är fin fisk jag vill ha och inte halvdö fisk med fina papper... kanske verkar märkligt att resonera så men på dom promisserna kör jag.
                  http://www.aquariumstockholm.se/

                  Kommentar

                  • Björkis
                    Användare
                    • februari 2004
                    • 59

                    #24
                    Hade varit kul att veta vem du skulle köpa av Stefan(i Löddeköpinge).
                    Om det är lokalt eller postorder.
                    Bor själv i Malmö, det är alltid intressant var man (inte) bör köpa fisk!
                    -"Att tänka innan man pratar är som att torka sig innan man skiter" Arne Anka

                    Kommentar

                    • Stefan63
                      Användare
                      • februari 2005
                      • 192

                      #25
                      Björkis, har köpt den mesta fisken av Johnny i Limhamn, där kan man nog vara rätt så säker på att det är vf.
                      Har även varit i kontakt med Akvarieteknik, men det gick inte att köpa direkt från dom.
                      De hänvisa mig till Zoologisk Hobby i Tomelilla, dit leverera de i stort sett varje vecka, sa dom.
                      Postorder tror jag blir svårt, vill ju gärna se vad man köper.
                      Stefan63

                      Kommentar

                      • bmwpower
                        Användare
                        • december 2002
                        • 1934

                        #26
                        Priserna i tommelilla är ju inte direkt billiga

                        Kommentar

                        • Jonas E
                          Användare
                          • februari 2003
                          • 2533

                          #27
                          bmw: Nä, men fisken är i bra kondition + att akvarierna är välskötta. Det betalar jag gärna lite extra för =)
                          /Jonas
                          540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

                          Kommentar

                          • Björkis
                            Användare
                            • februari 2004
                            • 59

                            #28
                            Ok Stefan63,tänkte iofs mest på de där 4500 kronors fiskarna!
                            Han på Limhamn, har han en affär eller är det privat?
                            Senast redigerad av Björkis; 17 oktober 2005, 18:06.
                            -"Att tänka innan man pratar är som att torka sig innan man skiter" Arne Anka

                            Kommentar

                            • Stefan63
                              Användare
                              • februari 2005
                              • 192

                              #29
                              Det var väl de som jag tyckte var för dyra, men för övrigt tyckte jag att priserna var ok.
                              Han hade ett mycket stort lager av malawi ciklider, både viltfångat och odlat.

                              http://www.cichliden.se/ i Limhamn är en butik med bara VF och F1, han får hem en leverans inom kort. Du ser det på hans hemsidan.
                              Stefan63

                              Kommentar

                              • bmwpower
                                Användare
                                • december 2002
                                • 1934

                                #30
                                Då har jag haft otur dom gångerna när jag varit där för det har intew imponerat på mig

                                Kommentar

                                Arbetssätt...