Visum för Malawi?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gabbi
    Användare
    • april 2002
    • 897

    Visum för Malawi?

    Halloj. Jag åker till Malawi i vinter och har hört att man som svensk inte behöver visum dit. Är det någon här som har varit där som kan verifiera eller förneka detta? Isåfall, var närmaste ambassad i London, och hur snabbt ställde de ut visumet? Var det giltigt från date of issue, eller kunde man välja själv?
    www.akvarielagret.se/akvarieboken
  • Micke
    Användare
    • april 2002
    • 9579

    #2
    När jag var nere år 2000 krävdes visum för Zambia men inte för Malawi.
    Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

    Kommentar

    • Mr.Fish
      Användare
      • maj 2004
      • 1403

      #3
      Är jag ute o cycklar, om jag säger att Zambia inte har någon kuststräcka alls med Malawisjön?

      Kommentar

      • Mr.Fish
        Användare
        • maj 2004
        • 1403

        #4
        Kul att du skall till Malawi, Gabbi! -
        Då skall börja med att pynta ihop en önskelista på lite fisk ;-)

        Kommentar

        • Gabbi
          Användare
          • april 2002
          • 897

          #5
          Det stämmer att Malawisjön inte gränsar till Zambia, men Malawi som land gör, och ibland kanske besökare vill göra en avstickare. Jag ska till Zambia också, men deras ambassad har jag redan pratat med. Den var lite mer lättillgänglig än Malawis..:-)

          Jag kan tyvärr inte ta hem någon fisk, jag åker inte direkt hem från Malawi.

          Tack för info Micke, då är det nog som jag tror. Visumreglerna har ju knappast skärpts för Sverige under 2000-talet.
          www.akvarielagret.se/akvarieboken

          Kommentar

          • Ola Svensson
            Användare
            • april 2002
            • 14633

            #6
            Fran Storbrittanien behover man inte visa. Jag fragade Martin Genner som kom hem igar.
            Med vänliga hälsningar

            Ola

            Kommentar

            • Mr.Fish
              Användare
              • maj 2004
              • 1403

              #7
              Ursprungligen postat av Gabbi
              Det stämmer att Malawisjön inte gränsar till Zambia, men Malawi som land gör, och ibland kanske besökare vill göra en avstickare. Jag ska till Zambia också, men deras ambassad har jag redan pratat med. Den var lite mer lättillgänglig än Malawis..:-)

              Jag kan tyvärr inte ta hem någon fisk, jag åker inte direkt hem från Malawi.

              Tack för info Micke, då är det nog som jag tror. Visumreglerna har ju knappast skärpts för Sverige under 2000-talet.
              Om du tänker göra en "avstickare" i nåt annat land i Afrika kan jag , så gärna hjälpa dej med visum info!

              Kommentar

              Arbetssätt...