Tetraodon... kulfisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • anli
    Användare
    • mars 2003
    • 3740

    Tetraodon... kulfisk

    Tetrodon lineatus. Denna knubbiga varelse blev dumpad hemma hos mig för ett åar veckor sedan, fortfarande lite tjurig efter en kaotisk transport med läcknade påse. Men käkar sina musslor och sina räkor med rätt god aptit. Ville vara snäll och ge han lite sällskap, så några kongotetror inhandlades. Tyvärr hittade jag en halv tetra (avklippt som med sax!)nu på morgonen, hur tusan lyckade tjockisen få tag en sån snabb rackare?
    Ni som har sådan här kulfiskar,vad matar ni med? Tänkte rensa trädgården med sniglar och frysa in, det borde väl funka?
    Senast redigerad av anli; 06 oktober 2005, 08:58.
    Anders L
  • wofflan
    NCS Medlem
    • september 2003
    • 660

    #2
    vad fulsnygg han är, sniglar borde funka bra, har aldrig haft någon kulfisk själv dock
    Mvh Fredrik

    Kommentar

    • PatrikMalmo
      Användare
      • maj 2005
      • 4642

      #3
      Sniglar (med skal) borde funka fint. Hela räkor, också med skal, tror jag också går bra. Har sett på film hur två kulfiskar gör mos av en hel krabba, inklusive skalet - snipp, snapp, snut så var krabban slut...

      Kulfiskar är ju inte kända för sitt trevliga humör precis, kan vara svåra att hålla med annan fisk (även fisk i samma size går ju att ta en tugga ur med de käftarna). Lustigt med Kongotetran ändå - kanske fick han fatt i en på natten, då står de ju rätt stilla. Utfodring med Kongotetror låter dock lite dyrt och synd i det långa loppet...

      Hilsen,

      P
      Ingen fisk har läst böckerna.

      Kommentar

      • GoSatta
        Användare
        • februari 2003
        • 1686

        #4
        Mina tetraodon som är mer en dubbelt så stor som Anlis går med annan fisk. Visst han har klippt några fiskar förr, pansarmalar och levandefödare etc. Men sen han ha rfått lite storlek har han blivit riktigt löjlig.

        Dom andra fiskarna stressar honom istället så han slutar äta istället. Kluriga fiskar dom där.
        /Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
        http://www.gosatta.org

        Kommentar

        Arbetssätt...