Bilder utan blixt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jinnarparen
    NCS Medlem
    • april 2002
    • 2670

    Bilder utan blixt

    Har börjat fundera på om det inte vore dags att investera i en digital systemkamera. Mest på grund av att det är så svårt att få bra bilder utan blixt med de 2 kamerorna jag använt mig av hitills.
    Det jag har tittat in mig på är ett paket "Konica Minolta Dynax 5D + AF DT 18-70/3,5-5,6D" (saxat från cyberphoto).

    Är det någon som har erfarenhet av en liknande kombination och gärna skicka några bildexempel också. Alla kar har förresten 4 rörs ramper så det är hyfsat med ljus på fiskarna.
    Åter till CA

    Det är där jag hör hemma
  • jinnarparen
    NCS Medlem
    • april 2002
    • 2670

    #2
    Här är en nytagen bild på en jagga, här fick jag använda mig av 2 st 500 W halogen lampor för att det skulle bli någotsånär bra bild. Men tittar man noga så ser man att det är rätt mycket brus i bilden (kolla skifferstenen bakom jaggan).
    Senast redigerad av jinnarparen; 05 oktober 2005, 23:20.
    Åter till CA

    Det är där jag hör hemma

    Kommentar

    • calle-hallabro
      Användare
      • juli 2005
      • 303

      #3
      Funderar

      Själv på en Konica-Minolta då vi tar mycket fiskbilder.
      Har just nu en Olympus C-50, men vill uppgradera.
      Skulle vilja välja en Konika-Minolta då jag redan har en sådan systemkamera = objektiv + blixt passar.

      Kom gärna med förslag hur man ska göra för att lyckas ta bra bilder.

      //Calle
      **********
      En Mal idiot!
      www.goc.se

      Kommentar

      • jinnarparen
        NCS Medlem
        • april 2002
        • 2670

        #4
        Det blev ju inte så många svar på denna tråd varför jag gjorde slag i saken och gick och köpte mig en kamera.
        Så nu kan jag svara själv på min fråga...det fungerar bra att ta bilder utan blixt!
        Åter till CA

        Det är där jag hör hemma

        Kommentar

        • Johan
          Användare
          • augusti 2002
          • 3029

          #5
          ja det fungerar bra att ta utan blixt , fisken måste stå still mer bara. har du en bra kamera kan du ju som vi sa, fota med extern blixt ovanifrån vilket ger bättre resultat o gör det lättare för dig.

          ps har ett par nu av mina fem. tittade som du sa på vem hanen inte shasade bort ds

          Kommentar

          Arbetssätt...