Någon som provat denna bottensugare?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kalle-El
    Användare
    • augusti 2005
    • 255

    #16
    Köpte själv precis en elektrisk sak på herkules för 240 spänn eller något liknande. Har dock inte haft tid att pröva den ännu.

    Kommentar

    • Stefan63
      Användare
      • februari 2005
      • 192

      #17
      Nu går det undan, knappt man hinner med. Köpte en pump idag som ska tåla om det kommer sand och annat med. 4000l/t. 40% vattenbyte på mina kar har jag 2 min. på mig att dammsuga, men med det suget hinner man göra rent
      Stefan63

      Kommentar

      • bmwpower
        Användare
        • december 2002
        • 1934

        #18
        visa bild är ju nyfiken är det en jetpump ellerr ????

        Kommentar

        • Stefan63
          Användare
          • februari 2005
          • 192

          #19
          Var inne idag och köpte den. Den är inte med på deras sida, men den påminner om denna artikelnr. 731030 http://www.jula.se/butik/default.asp
          Inne i pumphuset var "något" inkapslat och den skulle klara av att slamsuga med.
          Skulle där komma sand med, skulle det inte vara några problem enl.butiken.
          Först prova jag med en 3/4 tums trädgårdslang, men det gick inte, slangen blev helt platt av suget. Köpte en styvare slang och då gick det bra.
          Den kostade bara 695kr, värt vart enda öre.
          Senast redigerad av Stefan63; 16 november 2005, 22:18.
          Stefan63

          Kommentar

          • bmwpower
            Användare
            • december 2002
            • 1934

            #20
            nackdelen med jetpumpar är att om det kommer grus så sätter det sig i pumphjulet och pumpen förlora sin kraft.
            Men det kan man ju undvika med en sil

            Kommentar

            • Stefan63
              Användare
              • februari 2005
              • 192

              #21
              Enligt butiken skulle den klara det. Men kan man lösa det med en sil så är det ju inget fel.
              Hur skulle man gå tillväga om man vill ha en sil, har du några tipps?

              Mvh
              Stefan
              Stefan63

              Kommentar

              Arbetssätt...