Personlig bild

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Klas A
    Användare
    • december 2004
    • 104

    Personlig bild

    är det bara visa som kan ha sin bild på detta forum å varför står det bara på vissa att dom är medlemmar
    http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=114789
  • Joakim Draktoft
    NCS Medlem
    • april 2002
    • 7334

    #2
    Om man betalat medlemskap i NCS och gör en ansökan om NCS Medlemskap i forumet så får man en indikation i forumet som visar att man är medlem, samt får möjlighet att ladda upp avatar och bilder till avdelningarna Foto & Media och DIY.
    Joakim Draktoft
    f.d Webmaster Ciklid.se
    ____________________________________________

    Kommentar

    • Klas A
      Användare
      • december 2004
      • 104

      #3
      verkar konstigt att man inte får det automatiskt när man är medlem å har betalt års avgiften tycker mer å mer att ciklid har en dålig stil mot medlemmar å att det är en klubb för innersta kretsen bara kommer ej att vara medlem nästa år.
      http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=114789

      Kommentar

      • anli
        Användare
        • mars 2003
        • 3740

        #4
        Dålig stil mot medlemmar... nu tar du väl ändå i! Det blir ju en del fördelar om man är medlem eller hur?
        Lite tålamod måste man nog ha, byta forumsmotor är en stor grej. En del av styrelsen och andra ägnar mycket av sin fritid för att få skutan i sjön. Allt kan inte fixas på stubberten.
        Anders L

        Kommentar

        • Klas A
          Användare
          • december 2004
          • 104

          #5
          ok visst kan man tycka så men när jag som medlem måste ansöka om medlemskap i en viss grupp kan man bli lite sur precis som att man ska kollas å godkänas om man är rätt person å bli antagen det är lite dåligt
          http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=114789

          Kommentar

          • Guy_P
            Användare
            • april 2002
            • 301

            #6
            Livet är inget för nybörjare...
            Välkommen till verkligheten, finns det regler ska man följa dem och så jobbigt är det inte att bli medlem i en grupp och sedan ladda upp sin egen avartar. Var krångligare i det gamla forumet

            Guy
            Guy

            Kommentar

            • Micke
              Användare
              • april 2002
              • 9579

              #7
              Klas, på en annan sida har du betalt medlemsavgift för att bli gold-medlem i ett likande forum. Jag förmodar att du även där fick vänta på medlemskap till att det var verifierat att du hade betalt din medlemavgift, eller?

              Vi i styrelsen jobbar hårt på att NCS ska bli en förening som tilltalar fler och fler, inte tvärtom. Vi har under de senaste åren också haft en positiv trend i medlemsutvecklingen. Vår medlemstidning Ciklidbladet har fått ett tydligt bredare innehåll, vi har en ny form av medlemserbjudanden som vi tror tilltalar fler och vi gör om hemsidan för att anpassa oss till de önskemål som framförts av föreningens medlemmar.

              Många av de önskemål som har funnits gick inte att genomföra med det gamla forumet. Därför har vi valt att byta forum för att kunna genomföra dessa förändringar. Det innebär givetvis alltid vissa övergångsproblem. Jag hoppas att du inser att det är för medlemmarnas bästa och inte för att som du skriver - mer å mer att ciklid har en dålig stil mot medlemmar å att det är en klubb för innersta kretsen bara kommer ej att vara medlem nästa år..
              Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
              Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

              Kommentar

              • Joakim Draktoft
                NCS Medlem
                • april 2002
                • 7334

                #8
                Vill förtydliga en sak angående omatt behöva ansöka om NCSMedlemskap trots att man betalt medlemsavgift.

                I det gamla foruemt så byggde vi upp tillgång för NCS medlemmar beroende på om man fyllt i sitt medlemsnummer i sin profil. Det gjordes ingen koll av vilket nummer man skrivit in , om det inte var så att man hade skäl att kolla upp personen nogrannare.

                För att få en mer exakt bild över vilka som skall ha tillgång till medlemsspecifika funktion så utnyttjade vi möjligheten som forumet tillåter att använda ansökan förfarandet, eftersom då medlemsansvarig kan stämma av mot verkligt medlemsregister. Detta betyder också att vi kan nollställa detta vid årsskiftet, då det är dags för att förnya sitt medlemskap.
                Joakim Draktoft
                f.d Webmaster Ciklid.se
                ____________________________________________

                Kommentar

                • Per B
                  Användare
                  • september 2005
                  • 1250

                  #9
                  Jag tycker det är bra med ansökningsförfarandet. Nackdelen är att det missgynnar nya medlemmar som mig själv:
                  Efter en lång kampanj om att få x antal medlemmar under 2005 med uppmaningar (och tråkningar från vissa forumdeltagare) om att inte vänta till årsskiftet med att bli medlem så betalade jag in medlemsavgift för 2005 för 10-12 dagar sedan. Nu läste jag att det tar upp till tre veckor att få ett medlemsnummer.
                  Med andra ord kan man vara betalande medlem utan fulla rättigheter i forumet under en ganska (alltför lång) tid. Förhoppningsvis så går det snabbare när den informationen ska uppdateras vid årsskiftet?
                  mvh Per

                  Tanganyika och Västafrika i burkarna

                  Kommentar

                  • Christian Alfredsson
                    NCS Medlem
                    • april 2002
                    • 4122

                    #10
                    Jag hade mailat medlem@ciklid.se och frågat om mitt medlemsnummer.
                    Christian Alfredsson
                    http://www.zoopet.com
                    http://www.christianalfredsson.com

                    Kommentar

                    • Christian Alfredsson
                      NCS Medlem
                      • april 2002
                      • 4122

                      #11
                      Dessutom har jag samma medlemsnummer från år till år så det är bara att lära sig. Jag tror inte någon annan får det om jag betalar sent ett år?
                      Christian Alfredsson
                      http://www.zoopet.com
                      http://www.christianalfredsson.com

                      Kommentar

                      • Per B
                        Användare
                        • september 2005
                        • 1250

                        #12
                        Du har säkert rätt Christian. Är man väl igång så fungerar säkert medlemsskapets koppling till forumet år från år. Jag provade att regga mig i gruppen "medlemmar" igår och uppgav som medlemsnummer "inte vet väl jag". Vi får se om det fungerar.

                        För att inte få gnällstämpel så vill jag samtidigt tala om att jag tycker det nya forumet ser väldigt trevligt ut. Från andra forum är jag ganska van vid synpunkter på och reaktioner mot förändringar. Vi är vanemänniskor och ganska reaktionära. Nya saker ses ofta som besvärligt och sämre än "det gamla". Efter ett tag har vi vant oss och då tar vi alla förbättringar för givet.
                        mvh Per

                        Tanganyika och Västafrika i burkarna

                        Kommentar

                        • terpentin
                          Användare
                          • februari 2005
                          • 135

                          #13
                          vad är poängen med att endast medlemmar får redigera avatar?

                          "Nej, vi vill VERKLIGEN INTE se hur du ser ut! ...DU ÄR JU INTE MEDLEM!"
                          "Elitism är svinbra... speciellt när det yttras genom ökad exponering!"
                          "Medlemmar är helt enkelt snyggare!"
                          "Nån ska man ju få för pengarna... eller?"
                          "Segregering rockar fett!"

                          äsch... jag bara spånar...

                          edit: missförstå mig rätt... tycker forumet är toppen i övrigt!
                          "once you feng shui the organs it's kinda comfy"

                          "the only reason we die is because we accept it as an inevitability"

                          http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=335009

                          Kommentar

                          • Jonas E
                            Användare
                            • februari 2003
                            • 2533

                            #14
                            Terpentin: För att det vore trevligt om även du vore medlem och stödde denna underbara ciklidförening. Därför. Det är inte heller helt gratis att driva en hemsida, det är mycket arbete bakom och server och trafik till en hemsida kostar.

                            Då det är många i forumet så är det ett bra sätt att ragga medlemmar på, samt att vi i "gänget" på 13-1400 medlemmar inte vill se hur en ickemedlem ser ut []. Gå med i Nordiska ciklidsällskapet istället för att snylta på forumet, det är en helskön förening med en av världens bästa akvarietidskrifter (som delas ut 4 ggr/år och är skitsnygg och superbra!). 250spänn, det är 5 öl på stan eller en viltfångad ciklid. Bara att gå in på din internetbank o betala med direkten!

                            Förstår inte riktigt varför inte du och andra förstått detta tidigare ;-)
                            Senast redigerad av Jonas E; 31 oktober 2005, 22:10.
                            /Jonas
                            540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

                            Kommentar

                            • terpentin
                              Användare
                              • februari 2005
                              • 135

                              #15
                              Ursprungligen postat av Jonas E
                              Terpentin: För att det vore trevligt om även du vore medlem och stödde denna underbara ciklidförening. Därför. Det är inte heller helt gratis att driva en hemsida, det är mycket arbete bakom och server och trafik till en hemsida kostar.

                              Då det är många i forumet så är det ett bra sätt att ragga medlemmar på, samt att vi i "gänget" på 13-1400 medlemmar inte vill se hur en ickemedlem ser ut []. Gå med i Nordiska ciklidsällskapet istället för att snylta på forumet, det är en helskön förening med en av världens bästa akvarietidskrifter (som delas ut 4 ggr/år och är skitsnygg och superbra!). 250spänn, det är 5 öl på stan eller en viltfångad ciklid. Bara att gå in på din internetbank o betala med direkten!

                              Förstår inte riktigt varför inte du och andra förstått detta tidigare ;-)
                              jag som trodde att hela poängen med ett forum var att dela åsikter och erfarenheter, och att forumets värde således steg med dess användarantal. om föreningens officiella ståndpunkt är att icke medlemmar "snyltar" på forumet har jag verkligen levt i en drömvärld.
                              "once you feng shui the organs it's kinda comfy"

                              "the only reason we die is because we accept it as an inevitability"

                              http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=335009

                              Kommentar

                              Arbetssätt...