Saknar redan det gamla forumet..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr.Fish
    Användare
    • maj 2004
    • 1403

    Saknar redan det gamla forumet..

    Det gamla forumet gav en blixtsnabb överblick om vad , som var aktivt på forumet. Allt emellan de olika kategorierna kunde man snabbt överblicka; det känns svårare nu.
    Jag fattar heller inte vad som krävs av mej för att kunna : 1/ få NCS-medlems logga(är medlem)
    2/ få tillbaka min Avatar. Jag har försökt att lösa problemet på egenhand utan att lyckats :-(
    -Mr.fish-
  • Micke
    Användare
    • april 2002
    • 9579

    #2
    1. Fyll i ditt medlemsnummer i profilen och ansök om gruppmedlemskap enligt:


    2. När ditt gruppmedlemskap är gokännt kan du ladda upp en avatar från "snabblänkar" - "redigera avatar".
    Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

    Kommentar

    • Mr.Fish
      Användare
      • maj 2004
      • 1403

      #3
      Tack för svaret Micke ! Jag skall pröva med vad du nämnt.
      Micke, kommer huvudsidan för NCS att innehålla en snabb överskådning av vad som är aktivt på forumet, precis, som förut? Jag tycker att -förutom att man kunde modernisera-
      den gamla hemsidan- den var lätt överskådlig. Och jämfört med sidor, så var den GUD. ########################################
      En tanke som slår mej nu, när det är förändringsdags : Varför har vi inte diskutterat
      hur det nya forumet skall se ut o fungera på nåt årsmöte(kommer iaf bara ihåg att forumsreglerna blev ändrade) Nu när jag ser förändringen e jag (hoppas på ovana) jätte besviken :-( -Mr.fish-

      Kommentar

      • Robin
        Användare
        • januari 2003
        • 4526

        #4
        Jag tycker tvärtom Patrik! Förändringen är till någon positivt. Så fort allt börjat fungera som det ska så kommer det nog att bli bra.
        Mvh
        Robin

        Kommentar

        • Mr.Fish
          Användare
          • maj 2004
          • 1403

          #5
          När allas -o min- ovana för det nya forumet är stilljat; lugnar kritiken sig osso..
          Robin! Du måste ändå hålla med om att den "gamla"(jag har inte sett den nya) hemsidan var lätt förstålig? -Mr.fish-

          Kommentar

          • StefanL
            Användare
            • augusti 2002
            • 10784

            #6
            Jag saknar också det gamla forumet, men tycker ändå att det här forumet kommer att vinna i längden...

            Man lär sig undan för undan och snart hittar du hur du lätt ska kunna överskåda även detta forum.

            Klicka på "Nya inlägg" varje gång du kommer in så får du en känsla av att vara "hemma" igen...;-)

            Kommentar

            • Mr.Fish
              Användare
              • maj 2004
              • 1403

              #7
              Vi får se..Min gode herre- Stefan! Hälsn Patrik.

              Kommentar

              • Tony
                Användare
                • april 2002
                • 4594

                #8
                Har det inte väldigt mycket med vana att göra? Vid förra forum-bytet tyckte jag det nya var helt värdelöst och omöjligt att hitta i.. men nu i efterhand var det ju nästan perfekt

                Ett antal månader i detta forumet, så sitter nog allt på plats.
                Tony Englund

                Kommentar

                • Micke
                  Användare
                  • april 2002
                  • 9579

                  #9
                  Jag har full förståelse för både förespråkare och motståndare av det nya forumet. Det tar alltid tid att vänja sig och uppskatta det nya. Känslan -"det var bättre förr beror" bottnar väl ofta av att man hade lärt sig det gamla och att det var invant. Jag tycker redan efter några dagar att jag börjar bli invand på detta forumet. Fördelarna med detta forumet är många och utvecklingspotensialen är skyhögt större här än i det gamla forumet.
                  Detta forumet kräver också lite mer av användaren efterson användaren själv gör saker har som tidigare sköts av administratörerna. Det ser jag som mycket positivt då man mer kan anpassa det som man själv vill ha det.
                  Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                  Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                  Kommentar

                  • Zaphi
                    NCS Medlem
                    • juli 2002
                    • 5395

                    #10
                    Jag tycker det verkar helt suverant. Det gamla var lite old school och det var dags for ett byte. Detta kanns mycket modernare men anda ratt stromlinjeformat och det ar inte plottrigt.
                    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

                    Kommentar

                    • Guy_P
                      Användare
                      • april 2002
                      • 301

                      #11
                      Jag känner mig faktiskt mer hemma i detta nya forum än i det gamla. Hoppas att alla snart kommer att vänja sig och hittar alla funktioner.
                      Det var inte alltid bättre förr.

                      Guy
                      Guy

                      Kommentar

                      • jarinen
                        Användare
                        • april 2003
                        • 1888

                        #12
                        Det är heller inte alltid bättre med förnyelse, vi lever i en tid där ordet förnyelse klingar bra och i princip är likställt med förbättring. Så är det ju inte, det beror på vad förnyarna har i åtanke och om användarna annammar det hela.

                        Jag tror dock att det ska bli bra i det här fallet, en liten tillvänjning behövs och hänger man på Zoopet ochså så känns det ju bekant.


                        Mvh Jari

                        Kommentar

                        • anli
                          Användare
                          • mars 2003
                          • 3740

                          #13
                          Trevligt att äntligen se din avatar ostretchad Jari
                          Anders L

                          Kommentar

                          • jarinen
                            Användare
                            • april 2003
                            • 1888

                            #14
                            Ursprungligen postat av anli
                            Trevligt att äntligen se din avatar ostretchad Jari
                            Hehe , ja den tidiga var lite knas i proportionerna. Är det nåt speciellt man bör tänka på när man minskar ner en bild så extremt från c:a 2000 pix till 96 för att det inte ska bli just knas?

                            Den här hamnade rätt av en anledning jag inte känner till, avser dock att byta den varefter nu när man har möjlighet att göra det själv. Det kan dock dröja lite, fula fiskar är svårt att få på bild i bra dager ; )



                            Mvh Jari

                            Kommentar

                            • Daniel Odell
                              Användare
                              • januari 2003
                              • 2437

                              #15
                              ja, se till att ha "constrain proportions" påslaget och sätt 96px bara på ena ledden. Då fixxar det sig.
                              fish r friend

                              Kommentar

                              Arbetssätt...