Färgsättning/skuggning

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Havs
    Användare
    • december 2004
    • 607

    Färgsättning/skuggning

    Har ni valt färgsättningen skuggningen med omsorg eller har det bara blivit som det är, utan någon större reflektion?

    Jag upplever det nya forumet som .....jag hittar egentligen inte ord.....aggresivare, sticker till, lite ansträngande att titta på......

    Jag tycker att färgsättningen m.m. är mjukare och behagligare på zoopet t.ex.

    Nu är det så här att jag har drabbats av lite märklig sjukdom, som inte helt gett med sig än, nämligen "virus på balansnerven". Tyvärr drabbade den mig värre än vad som är vanligt, eftersom även min syn blev påverkad också. Synnerven fick sig en släng av viruset också.
    Detta gör kanske att jag är känsligare för färgsättningen, kontraster o.s.v. än andra.

    Finns det fler som har samma känsla som jag, så kanske det går att få forumet att mjukna, bli behagligare för ögat på något sätt.

    (Det är kankse den gråblå bakgrundsfärgen, som gör att kontrasten blir mindre mot bokstäverna, som jag inte gillar. Varannat inlägg får denna bakgrundsfärg.)
    /Gunnar
    Senast redigerad av Havs; 30 september 2005, 04:57.
    Min zoon
  • Havs
    Användare
    • december 2004
    • 607

    #2
    Jahapp, det här var jag ensam att tycka. Iaf tror jag det eftersom inga fler skriver något.
    Då kommer det ingen ändring att ske, men min första fråga vill jag gärna ha ett svar på;

    Har ni valt färgsättningen skuggningen med omsorg eller har det bara blivit som det är, utan någon större reflektion?
    Min zoon

    Kommentar

    • Micke
      Användare
      • april 2002
      • 9579

      #3
      Vi har testat flera olika färgsättningar och "skins".
      De blå färgerna är valda för att passa med sidans övriga layout och den grå skuggningen i inläggen är för att få det tydligare. Personligen tycker jag att det har blivit bra, kanske att gråtonerna är lite mörka.
      Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
      Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

      Kommentar

      • Havs
        Användare
        • december 2004
        • 607

        #4
        Ursprungligen postat av Micke
        Vi har testat flera olika färgsättningar och "skins".
        De blå färgerna är valda för att passa med sidans övriga layout och den grå skuggningen i inläggen är för att få det tydligare. Personligen tycker jag att det har blivit bra, kanske att gråtonerna är lite mörka.
        Det är ju bra, jag menar att ni testat, så att det inte bara har "blitt".
        Det är kankse det jag reagerar på också, att gråtonerna blivit lite väl mörka, att kontrasten är jobbig för ögat.

        MVH Gunnar
        Min zoon

        Kommentar

        • Micke
          Användare
          • april 2002
          • 9579

          #5
          Du vill alltså ha större kontrast mellan text och bakgrund?
          Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
          Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

          Kommentar

          • Havs
            Användare
            • december 2004
            • 607

            #6
            Ursprungligen postat av Micke
            Du vill alltså ha större kontrast mellan text och bakgrund?
            Ja, jag tror det, men ni kan ju inte ändra bara för att jag, en enda forumsbesökare skriver om detta.
            Jag har ingen bildutbildning eller ett yrke eller hobby som gör att jag kan peka på vad som jag reagerar på och hur man kan få det ännu bättre.
            Jag tycker bara att t.ex. färgsättningen i Zoopet är behagligare för ögat. I zoopet är det samma bakgrundsfärg i alla inlägg. Det växlar inte som här på NCS.

            Hur var det gamla forumet, visst har färgerna ändrats?
            Min zoon

            Kommentar

            • StefanL
              Användare
              • augusti 2002
              • 10784

              #7
              Jag tycker att det ser ok ut, men den mörkgrå är betydligt bättre att titta på än den ljust rosa...den stör en aning. Jag tror att det är just den som inte harmoniserar med den mörka grå och den mörkblåa tonen.

              Kommentar

              • Christian Alfredsson
                NCS Medlem
                • april 2002
                • 4122

                #8
                Var hittar du ljus rosa? Det kan vara så att skärmar visar färger lite olika?
                Christian Alfredsson
                http://www.zoopet.com
                http://www.christianalfredsson.com

                Kommentar

                • Tony
                  Användare
                  • april 2002
                  • 4594

                  #9
                  Hehe, du får nog ta en titt på dina inställningar Stefan
                  Tony Englund

                  Kommentar

                  Arbetssätt...