Funktionen "Liknande ämnen"?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Peter_F
    Användare
    • januari 2004
    • 172

    Funktionen "Liknande ämnen"?

    Om man öppnar ett ämne och skrollar längst ner så finns rubriken "Liknande ämnen"
    Tittar man på de olika rubriknamnen och vilka forum ämnena tillhör kan det variera ganska mycket. Vad är det som säger att ämnena nedan är liknande? Hoppas att någon förstod vad jag menade...

    Exempel:

    Jag valde att gå in på ämnet: Ciklid.se > Övrigt > Felrapportering nya forumet > Forumet för brett

    Tittar man längst ner på liknande ämnen så finns följande:
    * Välkommen til det nya forumet !!
    * Forumet Foto & Media
    * Forumet Afrikanska ciklider

    Mvh
    Peter
    "Ibland så tror jag att jag förstår precis allt, sedan återfår jag medvetandet"
  • Christian Alfredsson
    NCS Medlem
    • april 2002
    • 4122

    #2
    Det är säkert så att indexeringen av inläggen inte är klar än. Man brukar vänta någon dag. vBulletin är beroende av att man bygger upp ett sökindex för att det ska funka
    Christian Alfredsson
    http://www.zoopet.com
    http://www.christianalfredsson.com

    Kommentar

    • Peter_F
      Användare
      • januari 2004
      • 172

      #3
      Aha, där ser man.
      "Ibland så tror jag att jag förstår precis allt, sedan återfår jag medvetandet"

      Kommentar

      • Kalle-Maja
        Användare
        • december 2004
        • 1324

        #4
        Tycker att det mer ser ut som att man indexerat med krav på en matchande post, här träff på "forum". Orden "brett" och "för" hamnar av någon (vettig) anledning utanför matchningsproceduren. En dator är ju, som man märker inte minst vid så´na här systemskiften, stendum. Skulle man ställa upp krav på två matchande poster här så skulle man antingen inte få några träffar alls eller kombinationer utan mervärde. Det finns olika smarta sätt att bygga databaser, men inget absolut facit.
        Senast redigerad av Kalle-Maja; 30 september 2005, 15:16.

        Kommentar

        Arbetssätt...