Mata inte??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Milano
    Användare
    • maj 2005
    • 23

    Mata inte??

    Hallå!
    Har flyttat en tuggande hona till ett eget kar.Nu undrar jag,ska man slänga i lite mat eller inte?Innan, när hon tuggat har hon ju kunnat äta småpartiklar som de andra strött omkring..(men då har hon ju å andra sidan spottat ut äggen efter ett par dagar).
    Så hur tycker ni man ska göra?

    Malin
  • wenger
    Användare
    • februari 2003
    • 233

    #2
    Jag brukar inte mata eller ytterst lite ibland. Mina har bara ätit lite i slutet. Dom klarar sig bra ändå dom brukar ju inte leka förrens dom är i bra kondition så 3 veckor är inget problem.

    Kommentar

    • PatrikMalmo
      Användare
      • maj 2005
      • 4642

      #3
      Såvitt jag greppar det, samt från den erfarenhet jag har, så äter ruvande honor en hel del faktiskt. Mestadels för ynglens räkning. De ruvande honor jag har brukar jag mata med yngelfoder, så de kan gå och tugga i sanden någon vecka innan ynglen släpps. Matar man med "stort foder" har jag märkt att en del honor spottar i förtid. Troligen för att de är väldans hungriga.

      Men, men. Så jobbar jag.

      Hilsen,

      P
      Ingen fisk har läst böckerna.

      Kommentar

      • Milano
        Användare
        • maj 2005
        • 23

        #4
        Tack för det!

        Förresten,vad matar ni bäst ynglena med...ni som har vart med ett tag?!

        Malin

        Kommentar

        • mek
          Användare
          • januari 2005
          • 540

          #5
          Jag har inte varit med så länge, men jag brukar köra med en/några få mosade pellets. Har fungerat i mitt kar.

          Kommentar

          • Zaphi
            NCS Medlem
            • juli 2002
            • 5395

            #6
            citat:Ursprungligen skickat av PatrikMalmo

            ...äter ruvande honor en hel del faktiskt. Mestadels för ynglens räkning.
            Jag är relativt säker på att yngel inte äter alls förrän gulesäcken är borta...
            www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

            Kommentar

            Arbetssätt...