Prinsessan av Burundi!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • imported_n/a
    Användare
    • oktober 2004
    • 531

    #46
    Hej!
    Powerm84,det blir intresseant när dom får yngel,dom har börjat att orientera sig runt i akvariet,jag upptäckte en annan fisk där också en liten historia som jag inte vet vad det är,den 2-3 cm lång och så fort Burundis ser den vid mattillfället så jagar dom bort den.Men dom är så söta önskar jg kunde hålla i och krama dom.Mvh Ann-Mari
    bryggan

    Kommentar

    • imported_n/a
      Användare
      • oktober 2004
      • 531

      #47
      Hej!
      Mina Burundis har börjat att arbeta i akvariet,dom har byggt upp 3 st högar av sand,någon som vet vad det betyder?Kan det vara tecken på lek?Mvh Ann-Mari
      bryggan

      Kommentar

      • imported_n/a
        Användare
        • oktober 2004
        • 531

        #48
        Hej!
        Powerm84.snygg blå belysning på ditt akvarium.Mvh Ann-Mari
        bryggan

        Kommentar

        • imported_n/a
          Användare
          • oktober 2004
          • 531

          #49
          Hej!
          Kan någon tala om för mig vad detär som pågår i mitt prinsessakvarium?man kan ju tro att dom jobbar för vägverket,dom gräver och gräver sandgropar som dom sedan lägger upp på stora högar.Dom jobbar energiskt.Mvh Ann-Mari
          bryggan

          Kommentar

          • medion
            Användare
            • augusti 2003
            • 243

            #50
            dom gräver å flyttar sand som många andra malawi/tanganiyka..Dom möblerar om helt enkelt.

            Kommentar

            • powerm84
              Användare
              • april 2005
              • 67

              #51
              citat:Ursprungligen skickat av annmari

              Hej!
              Kan någon tala om för mig vad detär som pågår i mitt prinsessakvarium?man kan ju tro att dom jobbar för vägverket,dom gräver och gräver sandgropar som dom sedan lägger upp på stora högar.Dom jobbar energiskt.Mvh Ann-Mari
              om man har tur är de för att dom redan har lagt ägg och att ynglen ska liga i gropen när dom har kläkts.....de bygger bo hellt änkelt...
              hade en bild på det innan men har tyvärr inte den kvar
              www.nogg.se/powerm84

              Kommentar

              • imported_n/a
                Användare
                • oktober 2004
                • 531

                #52
                Hej!
                Tack Medion och powerm84 för era svar,kommer att titta till dom nu och då för och se om det är yngel på gång.Mvh Ann-Mari
                bryggan

                Kommentar

                Arbetssätt...