golden blanda med palett- och rödciklid

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Androxe

    golden blanda med palett- och rödciklid

    Hejsan!
    Går det att ha golden, palettciklid och rödciklid i samma akvarium?
    akvariet är på ca 300 liter o har många gömställen
  • Mike_Noren
    Användare
    • februari 2003
    • 2695

    #2
    Kanske.
    Jag skulle tippa att det går.

    Kommentar

    • Balder
      Användare
      • januari 2005
      • 43

      #3
      Dylik soppa hade jag för ett par månader sedan å det funkade bra... Men se till att du inte har någon glupsk mal som ställer till det för dina paletter när de har lagt rom... Malar är otroligt glupska när det gäller rom och paletterna är chanslösa att mota bort dem...

      Lycka till!

      Mvh Uffe
      "In Aqua Veritas"

      Kommentar

      • Androxe

        #4
        citat:Ursprungligen skickat av Balder

        Dylik soppa hade jag för ett par månader sedan å det funkade bra... Men se till att du inte har någon glupsk mal som ställer till det för dina paletter när de har lagt rom... Malar är otroligt glupska när det gäller rom och paletterna är chanslösa att mota bort dem...

        Lycka till!

        Mvh Uffe
        aha ok tack för svaren!
        Tittade lite på de olika sorterna ph-rek. De verkar golden vill ha lite högre ph än de andra. speciellt rödcikliden vill tydligen hellst ha lite längre ph. men paletter ska jag nog skaffa då iaf, kostar ju bara 45 kr styck för stora o färggranna ex

        Kommentar

        • Midas_Tom
          Användare
          • mars 2005
          • 809

          #5
          jag skulle kört antingen golden och lite andra malawi ciklider som vill ha rätt högt ph rödcikliderna och dina paletter vill ha mjukt ph hade inte blandat!!
          //tom

          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=428732

          Kommentar

          • jullen
            Användare
            • mars 2005
            • 628

            #6
            Tror att det vore smartare att antingen skippa goldenerna eller skippa paletter och rödciklid.
            Det funkar säkert men Ph-värdena blir dåliga då golden vill ha helst 8,rödciklid är iofs väldigt tålig.
            '
            hade inte blandat.
            mvh ville.

            375 L Malawi
            585 L Malawi
            54 L Johanniyngel
            25 L OB rödzebrayngel

            Kommentar

            • Androxe

              #7
              citat:Ursprungligen skickat av jullen

              Tror att det vore smartare att antingen skippa goldenerna eller skippa paletter och rödciklid.
              Det funkar säkert men Ph-värdena blir dåliga då golden vill ha helst 8,rödciklid är iofs väldigt tålig.
              '
              hade inte blandat.
              ok tackar för svarem! Tar gärna emot tips på några sorter som går bra ihop med golden! Gärna någon sort som är lite roligare titta på än mina golden! Det är ett 320 liters hörnkar de kommer gå i (beställde karet idag)

              Kommentar

              Arbetssätt...