Yngelfoder

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kaj
    Användare
    • oktober 2002
    • 77

    Yngelfoder

    hej!är det någon som har nått bra tips om foder till malawi yngel matar nu med vanlig räkmix,fisken blir fin men växer fasligt sakta.tips motages tacksamt

  • camilla

    #2
    Hej,
    Har fått mina första trewavasae-yngel för en tid sedan. Jag matar bara med räkmix ca 2-3 ggr/dag och byter ca 30% av vattnet varannan dag. De växer som bara den. De ska tydligen inte växa för fort heller, 3-4 månader innan jag riskfritt kan släppa tillbaka dem i stora karet tydligen.

    Camilla

    Camilla

    Kommentar

    • Leif
      Användare
      • april 2002
      • 10

      #3
      Cyklops och nykläck eller frusen Artemia fungerar bra.
      /Leif

      Kommentar

      • salar
        Användare
        • juni 2002
        • 227

        #4
        Lite mer protein i fodret gör att de växer snabbare.Gör man räkmix kan man mixa i lite mer räkor eller vitfisk. Jag ger mycket Sera flora flingfoder som innehåller 38,8% protein och mycket vitaminer.Enkelt,bekvämt och de växer snabbt men kan ge mörka pigmentfläckar på vissa malawi då det innehåller en del karotin för att ge fiskarna fina färger. Fast fläckarna försvinner om man minskar på utfodringen med flingorna.

        SALAR
        SALAR

        Kommentar

        • Rickard
          Användare
          • april 2002
          • 727

          #5
          Vill man ha fart på yngel skall man ge dom tvättad torskrom. Men var försiktig att ge dom för mycket. Detta foder är det mest näringsrika foder du kan få tag på.

          M.v.h.
          Rickard
          M.v.h.
          Rickard

          Kommentar

          Arbetssätt...