Kan dessa arter blanda sig när de är VF i hyggligt stort akvarium med flera honor till respektive hane. Åsikter!!
blandras Trewavasae 0ch Röd Zebra
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Risken finns,men den är mkt liten skulle jag vilja påstå."Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",) -
det finns väll en risk jullen här på ciklid fick en korsning mellan trewavasae och rödzebror i ett 375Lkar men det tror jag inte är det vanligaste!Kommentar
-
Stämmer att jag fick en korsning,men det är inga problem att blanda.Blanda på bara!
mvh ville.
375 L Malawi
585 L Malawi
54 L Johanniyngel
25 L OB rödzebrayngelKommentar
-
-
Konstig,men häftig.Hade tre,en hanne och två honor,men hannen blev uppäten av en pansarål och jag har bara honorna kvar.Dem är ca 3 cm nu.
Honorna är OB och hannen såg ut som en gråbrun fisk med ljusblå ryggfena.mvh ville.
375 L Malawi
585 L Malawi
54 L Johanniyngel
-
-
Jag har sett en korsning mellan Röd Zebra och trew/fuelleborni, vuxna sådana, och det var inget vidare. Hannarna såg i stort sett ut som en Röd Zebra i kroppen men med "näsa" och mun som trew/fuelleborni. Det hela var en olyckshändelse och okunskap av nån yngling som inte visste om det. (Dessa blev f.ö snabbt mat till rockor)Kommentar
-
Alla malawiciklider kan korsa sig med varandra, men vissa kombinationer innebär ju helt klart större risk än andra. Jag anser väl att denna kombinationen är högst osannolik, men vem vet, kanske tänder M. estherae på stora näsor..
Frågan om chansen skulle vara större eller mindre om de är VF eller inte är ganska intressant.Kommentar
-
båda hanarna är dominanta och regerar i akvariet. Men Trewavasaen något starkare. Men jag har aldrigt sett några tendenser men ynglen efter en röd zebra ser skumma ut....Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av ake
inga svagt orangefärgade???mvh ville.
375 L Malawi
585 L Malawi
54 L Johanniyngel
-
här är alla ljust orange eller mörka och ibland ob som det verkar...jag har en röd zebra hanne OB...men han är inte dominant....men kanske ändå...verkar skumt....varför skulle Trewavasaen sprattla till med zebrorna när han har 4 egna honor??Kommentar
Kommentar