Azurblå dvärgciklid

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tajga
    Användare
    • maj 2005
    • 27

    Azurblå dvärgciklid

    Jag tänker starta upp ett mindre akvarium (drygt hundra liter) med någon dvärgciklid, först hade jag tänkt mig fjärilsciklider, men så såg jag bilder på Apistogramma Panduro, tror den kallas Azurblå dvärgciklid. Verkar vara en mycket fin och intressent fisk! Är det någon som stött på den i någon butik runt Göteborg?
  • L-Stefan
    Användare
    • juli 2003
    • 60

    #2
    affären som du brukar handla kan väl om inte annat ta hem den åt dig)Så gör lilla jag iallafall ifall en kund vill ha nån fisk
    Akvarist med begränsad kunskap!!!

    Kommentar

    • ryghar
      Användare
      • oktober 2002
      • 215

      #3
      Ja det brukar inte vara några problem för en störra akvarieaffär att ta in fiskar man vill ha. Min erfarenhet är att ju större affär desto lättare är det att få dem att ta in en fisk utan köpkrav
      Janne
      Min Zoon

      Kommentar

      • Tajga
        Användare
        • maj 2005
        • 27

        #4
        Ok, jag får göra det. Jag såg att den fanns med på Simontorps lagerlista, vilket borde betyda att de flesta affärer häromkring borde kunna få hem den ganska snabbt. Fast akvariet står ju här klart med växter och allt, och bara väntar på invånare.. Det hade varit kul att kunna fixa det i helgen. [8D]

        Kommentar

        • Helenai
          Användare
          • oktober 2004
          • 269

          #5
          Tålamod och tillräckligt med pengar är två dyrbara dygder. [:p]
          Ofta surt förvärvade. *har aldirg tillräckligt av dem själv*

          Låter som ett läckert akvarium.
          Varde ljus... och det vart mörker.

          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=599007

          Kommentar

          • Matsh
            Användare
            • september 2002
            • 63

            #6
            Hej Tajga, är ganska säker på att Zoomässan i Kungsbacka har Panduro, dom har en drös av Apistogrammor och andra dvärgciklider. Dom har även en hemsida zoomassan.se med lagerlista (men ring först och kolla)
            //Mats

            Kommentar

            • Tajga
              Användare
              • maj 2005
              • 27

              #7
              Jag var faktiskt nere på zoomässan (innan jag läste ditt inlägg), men tyvärr hade dom inga inne just då. Så det blev fjärilsciklider istället. Och sen hittade jag Panduron på Herkules, så nu är det både och i akvariet! Blev bra till slut.

              Tack för tipsen.

              Kommentar

              • Mr.Fish
                Användare
                • maj 2004
                • 1403

                #8
                citat:Ursprungligen skickat av L-Stefan

                affären som du brukar handla kan väl om inte annat ta hem den åt dig)Så gör lilla jag iallafall ifall en kund vill ha nån fisk
                -Önskar att man bodde västerut där det finns folk som förstår sej på en...

                Kommentar

                Arbetssätt...