It´s all gone Pete Tong

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kalle-Maja
    Användare
    • december 2004
    • 1324

    It´s all gone Pete Tong

    Jag har precis kommit hem från filmen. Ganska bra, fyra Kalle-Major, men det var inte filmen det handlade om utan en återkommande scen med ett akvarium i bakgrunden.

    Är det nå´n som har sett filmen och kan förklara vad det var för fiskar och varför det såg så skumt ut? Kändes lite animerat ibland men hela filmen var lite skruvad så jag vet inte. Hursomhelst så var det ett tiotal stora fiskar, i huvudsak ciklider, som simmade runt i ett kar på minst ett tusen liter. Vad jag kunde identifiera var en stor frontosa med jättepuckel, två papegojciklider, en så´n där jättetetra typ som Anli har med sina monsterfiskar och en del stora fina malawiciklider jag inte kan arta. Men skummast var en fisk som såg ut som en tigerbarb men var större än frontosan...
  • Daniel Odell
    Användare
    • januari 2003
    • 2437

    #2
    tigertetra?

    inte ens hört talas om filmen å ja ser mig själv som en cineast, skäms på mig
    fish r friend

    Kommentar

    • Kalle-Maja
      Användare
      • december 2004
      • 1324

      #3
      Känner inte till den men om det är den jag hittade (Leporinus fasciatus) så stämmer det inte. Den såg fan ut som en tigerbarb fast i kolossalformat. Men dom måste kört nån "trickfilmsteknik" med hela baljan. Eller nåt.

      Kommentar

      • Zaphi
        NCS Medlem
        • juli 2002
        • 5395

        #4
        Här ser man tre snabba klipp av akvariet i trailern:
        Watch trailers for movies and TV shows on tv.apple.com. Browse trailers for upcoming TV series and films.


        I det sista klippet verkar det vara en stor Labeotrophus fuelleborni, eller så är det nått zebraaktigt, svårt att se, för liten bild. I ett tidigare klipp är det Cyrtocara moorii och vad jag tror är Placidochromis electra. Sen är det ju Papegojor med [:0] Det som ser malaktigt ut som går och sniffar sanden vet jag inte.
        www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

        Kommentar

        • Daniel Odell
          Användare
          • januari 2003
          • 2437

          #5
          ah, nu såg ja den i trailern, det är en tetra men ja kommer inte ihåg namnet. Det är inget konstigt med den, altså inget trickat eller något. .... ska försöka gräva upp namnet på den.
          fish r friend

          Kommentar

          • Roberto
            Användare
            • april 2005
            • 19

            #6
            Det var en distichodus sexfasciatus om jag inte såg helt fel.

            Kommentar

            • Kalle-Maja
              Användare
              • december 2004
              • 1324

              #7
              Tack för hjälpen, det är ju jättesvårt att se vad det är för fiskar på trailern! Distichodus sexfasciatus kan ju stämma, den ser ju ut som en jättetigerbarb. Fuelleborni stämmer säkert oxå, malawi är min akilleshäl men den hade så´n där gullig näsa som jag tror dom är ensamma om.

              Kommentar

              • StefanL
                Användare
                • augusti 2002
                • 10784

                #8
                De jag kan se är Placidochromis electra, Cyrtocara moori, Cyphotilapia frontosa och någon orange papegojciklid plus en mbuna och en tetraliknande art?

                En genuint amerikansk fisksoppa!

                Kommentar

                • Ola Svensson
                  Användare
                  • april 2002
                  • 14633

                  #9
                  Varfor kan aldrig jag se nagra filmer? Jag har bade Quick time och Windows media player.
                  Med vänliga hälsningar

                  Ola

                  Kommentar

                  • Hank
                    Användare
                    • april 2002
                    • 1321

                    #10
                    citat:Varfor kan aldrig jag se nagra filmer? Jag har bade Quick time och Windows media player
                    Dax för en uppgradering, eller? "Aldrig" tyder ju på att du haft samma ett bra tag
                    /#378 Hank
                    Zoonen:
                    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285

                    NCS medlemsbilder:
                    http://www.ciklid.se/medlemsbilder_f...20Persson'

                    Kommentar

                    • Ola Svensson
                      Användare
                      • april 2002
                      • 14633

                      #11
                      Nej, jag ar uppdaterad. Med "aldrig" menar jag Stockholms Universitet och University of Hull.
                      Med vänliga hälsningar

                      Ola

                      Kommentar

                      • Daniel Odell
                        Användare
                        • januari 2003
                        • 2437

                        #12
                        köp en powerbook
                        fish r friend

                        Kommentar

                        Arbetssätt...