Flowerhorn+Labiatus =Krig-> finns det FH intresse

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Styrsö
    Användare
    • november 2004
    • 343

    Flowerhorn+Labiatus =Krig-> finns det FH intresse

    Jahapp- där fick man sig ett lite krig

    När jag kom hem i går så hade Min 30cm Labiatus lekt samtidigt som min 20cm Flowerhorn hade lkt med sin fru i 2.4 kubiks akvariet (by the way -mina flowerhorns fick jag till skänks från Elisabeth & David på Torslanda Zoo i Götet som invignings gåva - tack tack). Flowerhorn hannen var så j--a snygg (bättre) än http://www.flowerfish.com/blued.php
    Jo det tog ju ca 30 minuter efter jag tände så var båda flowerhornen rätt tilltufsade och alla deras ägg uppätna....

    Är det någon som är intresserad av flowehorn av den här färgsättningen http://www.flowerfish.com/blued.php med rödare buk? Jag skulle kunna försöka dra upp en kull efter jagg fått upp en bra kull av den här Labiatus kombinationen.

    vad säger ni???

    Peter
  • Alexander Ylipää
    Användare
    • oktober 2003
    • 3615

    #2
    Nog vore det coolt o äga en svenskodlad FH.


    Jag är intresserad!
    Mvh Alex

    Kommentar

    • Johan
      Användare
      • augusti 2002
      • 3029

      #3
      undrar vilka korsningar som den är i den. vart allt de blå skimmrande kommer ifrån

      Kommentar

      • Styrsö
        Användare
        • november 2004
        • 343

        #4
        Jag tror det är en del Maculicauda i dem...(http://aquavisie.retry.org/Database/...culicauda.html)

        Kommentar

        • anli
          Användare
          • mars 2003
          • 3740

          #5
          Försök fixa bilder!!!

          .. men kom i håg sedan (om det blir några yngel) att annonsering är förbjuden i forumet!
          Anders L

          Kommentar

          • Styrsö
            Användare
            • november 2004
            • 343

            #6
            Jag måste fixa digitalkamra nån dag... men, OK två gamla bilder på fisksoppan där FH syns.
            De är lite större nu.


            Peter

            Kommentar

            • Daniel Odell
              Användare
              • januari 2003
              • 2437

              #7
              OK, fiskarna i styrsö's kar e ju trevliga å rätt snygga, men har inget med bilderna på Blue Dragon att göra. Det styrsö har är svenska hemmapulade trimac's. (kan kanske vara värt å veta då det började pratas om hybridiseringar å grejjer .... begreppsförvirring)
              fish r friend

              Kommentar

              • Styrsö
                Användare
                • november 2004
                • 343

                #8
                Ok-
                Daniel, mycket bra om jag kan få veta lite mer om hur man vet vad som är vad i FH världen.

                Bilden ovan är från början av Juni och det har hänt en hel del med färg på hannen. Som sagt hannen har blivit väldigt lik fiskarna länken ovan på blue dragon dfast med mer rött på buken.

                Finns det några standarder på Blue dragon etc? Vad definierar en Blue Dragon? Andra definitioner? Det jag kunnat läsa mig till så är de alla en skog av hybrider som bedöms efter utseende, men jag kanske misssupfattat något här.

                Tacksam om någon har info...

                Peter

                Kommentar

                • Daniel Odell
                  Användare
                  • januari 2003
                  • 2437

                  #9
                  du har helt rätt i att det är en skog av linjeavlat och hybridiserade fiskar som utgör gruppen flowerhorns. Det vi har i sverige är ochså FH, då det är en fisk som är linjeavlad på Trimac och kanske korsad med nått (men det tror jag inte) men de följer inte nån standard utom kanske nån mycket tidig standard för ZZ Lou Han. Som i princip är en trimac med mycket pärlor, blommor, rött från halsen bakåt å uppåt och med rejäl skalle. Det där med skallarna verkar vara obefintligt på de "FH" som syns i sverige. Vilka alla troligen (kvalificerad gissning) härstammar från Farids egenodlade red/gold dragon han säljer på diskus.ms
                  fish r friend

                  Kommentar

                  • Laesk
                    Användare
                    • februari 2004
                    • 2447

                    #10
                    Kan tillägga att diskus.ms inte har några fh kvar...
                    Lennart "Laesk" Axelsson
                    http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

                    With CANON you can!

                    Kommentar

                    Arbetssätt...