brun alger

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • powerm84
    Användare
    • april 2005
    • 67

    brun alger

    jag har börjat få brunalger på mina växter(brun sörja som e lätt att gno bort) kan detta bero på att jag ha ett stenrös med stenar från en gammal koppar gruva....e detta möjligt?

    www.nogg.se/powerm84
  • ryghar
    Användare
    • oktober 2002
    • 215

    #2
    länken verkar inte fungera
    Janne
    Min Zoon

    Kommentar

    • Flipper
      Användare
      • mars 2005
      • 143

      #3
      Nix...du har för lite ljus. Det är otillräckligt med ljus (svagt ljus eller gamla lysrör), eller lyser det med för kort interval. Ha det tänt ca 10 timmar/dag då försvinner bruna alger

      Kommentar

      • Hank
        Användare
        • april 2002
        • 1321

        #4
        Nystartad burk, eller hur?
        Isf är det ett nystartproblem som försvinner efter ett tag :-)
        /#378 Hank
        Zoonen:
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285

        NCS medlemsbilder:
        http://www.ciklid.se/medlemsbilder_f...20Persson'

        Kommentar

        • powerm84
          Användare
          • april 2005
          • 67

          #5
          jag har de täntnästan tolv timmar om dagen...har tajmer...brunalgerna är bara på de växterna som är nära stenröset..... nej de är inte nystartat.....

          har ett powerglo och ett aqua glo... provade ett tag med reflaktor under powerglo röret men växtena trivdes inte då sen fick jag mycket toffsalger så jag tog bort det....jag göder med pmdd gödning och jag tror jag göder tillräkligt för de bublar i akvariet...
          www.nogg.se/powerm84

          Kommentar

          • Gäst

            #6
            Instämmer bruna alger brukar bero på för lite ljus eller ett akvarium som inte är i balans(nystart problem)Gamla rör Sedan undrar jag om valet av powerglo är så lyckat? Aquastar eller liknande kanske fungerar bättre.Bättre med mycket ljus kort tid än lite ljus lång tid.

            Kommentar

            Arbetssätt...