Hp. barbarae, Sven-Bertil Hedman, Tomas Pettersson

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ola Svensson
    Användare
    • april 2002
    • 14633

    Hp. barbarae, Sven-Bertil Hedman, Tomas Pettersson

    Haplochromis barbarae (ibland kallad Astatotilapia barbarae)importerad till Sverige pa 80-talet av Bo Selbrink. Troligen ar den utrotad i naturen och Ole Seehausen m fl vill garna ha tag i den. De vet att Sven-Bertil Hedman ska ha hallit dem och han har faktiskt skrivit flera artiklar i CB:





    I en star det att Tomas Pettersson haller dem och detta i borjan av 90-talet.



    Har finns en bild men de behover inte vara OB.



    Vi ar i stort behov av denna fisk som tydligen endast varit vanlig i (exporterats till) Sverige! Kan nagon mejla mig hur man far tag i Sven-Bertil Hedman och Tomas Pettersson samt forstas kontakta mig om ni vet nagon som har fisken.

    Micke CB-redaktor: Om jag inte far napp har sa kan vi kanske lagga in en efterlysning i CB.

    Med vänliga hälsningar

    Ola
  • jan olof
    Användare
    • december 2002
    • 254

    #2
    OLa hör med ciklidvännerna i malmö jag vet att tomas var med där förut så dom vet nog var man kan få tag i honom, annars har jag telefonnumret till Leif Persson i landskrona han kan också veta var han finns mvh Janne
    malawijanne http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=403839

    Kommentar

    • olaJ
      Användare
      • augusti 2003
      • 584

      #3
      Hej Ola

      Maila mig så ska du få Tomas telefonnummer, Tomas är fortfarande medlem i Ciklidvännerna, men inte Hedman, jag ställer mig ytterst tveksam till om dom har dom här fiskarna i sin ägo längre, men det kostar inget att prova.

      ola@transten.se
      "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

      Kommentar

      • Ola Svensson
        Användare
        • april 2002
        • 14633

        #4
        Redan gjort (svara pa mejlet som skickats fram min jobbadress).
        Med vänliga hälsningar

        Ola

        Kommentar

        • Ola Svensson
          Användare
          • april 2002
          • 14633

          #5
          Nu vet jag hur jag far tag i personerna ovan men sannolikheten att nagon har kvar fisken ar nara noll. Fragan kvarstar alltsa: Finns det nagon som har eller nagon som vet att nagon har H. barbarae? De fanns i borjan av 90-talet sa det kan finnas levande individer av arten kvar, men snart ar det garanterat helt kort.
          Med vänliga hälsningar

          Ola

          Kommentar

          • Mr.Fish
            Användare
            • maj 2004
            • 1403

            #6
            Jo, du Ola Bosse gjorde en del goda ting, men ihågkommen som en sympatisk med människa lär han knappast bli.."Haplochromis barbarae (ibland kallad Astatotilapia barbarae)importerad till Sverige pa 80-talet av Bo Selbrink." Om du vill komma till källan, så får du prata med Krister(du vet vem),om någon vet något om dessa firrar är det han.

            Kommentar

            • Ola Svensson
              Användare
              • april 2002
              • 14633

              #7
              Nu ar jag ju tyvarr inte intresserad av att fa reda pa kallan till fiskarna (det ar ju inte helt hopplost) utan jag/vi vill fa tag pa fisken, vilket nog tyvarr ar hopplost. Jag ska kontakta "vi vet vem" och kolla vad han vet anda. Tack for engagemanget!
              Med vänliga hälsningar

              Ola

              Kommentar

              Arbetssätt...