500L tangayika!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Midas_Tom
    Användare
    • mars 2005
    • 809

    500L tangayika!

    Hej

    jag ska kanske starta ett 500L(200*50*50) kar med tanganyikaciklider och är lite fundersam över vad jag ska ha för fiskar.. tror det blir ca15st tropheus sp black pemba, ca15st tropheus duboisi maswa, 2st små frontosor vad mer? nån cyprichromis?

    ska nog även ha någon tangayika synodontis också..

    synpunkter? kom gärna med förslag om fisk valet..

    //tom
    //tom

    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=428732
  • PowerMerca
    Användare
    • mars 2005
    • 173

    #2
    inte för att jag är någon tropheusexpert, men jag har hört att man inte ska ha olika arter tillsammans

    Kommentar

    • ozric
      Användare
      • mars 2004
      • 3187

      #3
      Mitt förslag är att du ska välja arter som kräver någolunda likartat foder.Och då skiter det sig direkt med troffar & frontosor ihop.
      Har säkert funkat för många m den kombinationen ,men näe...
      Bra "sambos" t troffar tycker jag är Eretmodus (hästnosar) och Julidochromis,tex Regani fr Kipili.Den e fin!
      Synodontis är rätt lattjo att glo på men tänk på att de stör rejält när troffarna ska till att leka.Men de är också bra "städare",inte mkt räkmixrester blir kvar på botten...
      "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
      c",)

      Kommentar

      • Chicke
        Användare
        • maj 2004
        • 497

        #4
        Undra hur många trådar du skapat om nya kar som du ska starta upp..vid d här laget borde du ha iaf minst 6-7 kar. Stämmer det ?

        Kommentar

        • Midas_Tom
          Användare
          • mars 2005
          • 809

          #5
          powermerca: jag tror inte att det ska vara några problem för duboisin brukar inte korsa sej med andra...

          ozric: jag har små frontosor med små tropheus och det funkar..

          chicke: nepp har bara 4st snart 5 [] själv då?

          //tom

          //tom

          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=428732

          Kommentar

          Arbetssätt...