Vilket torrfoder

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bmwpower
    Användare
    • december 2002
    • 1934

    Vilket torrfoder

    Står i valet vilket torrfoder man ska testa är lite trött på räkmix.
    Danskarna kör ju bara på torrfoder och det tycks ju fungera.
    Jag står i valet att testa Aquatic Nature Excel,Tetra ciklid sticks eller sera virpan och se om det fungera.
    Vad är eran erfarehet ska passa alla fiskar och ske enbart vara ett komplemnet.
    Har kört med excell förr i tiden men det var för kraftigt men tydligen är det inte lika kraftigt längre.
    Vad säger ni????
  • jan olof
    Användare
    • december 2002
    • 254

    #2
    Det låter lite torftigt med bara torrfoder, har danskarna bra färg på sina gula och röda fiskar,mvh janne
    malawijanne http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=403839

    Kommentar

    • fs7210
      Användare
      • juni 2004
      • 183

      #3
      du kan alltid prova hikari-pellets eller om du vill ha det riktigt billigt, varva med Seras foder för dammfisk. Dessa två har jag matat centralamerikanska matvrak med, med gott resultat. Då kan man kosta på att ge dem lite "godis" ibland.
      Hinder är det du ser när du tar bort ögonen från målet.

      Kommentar

      • deelay
        Användare
        • september 2002
        • 5394

        #4
        Jag kör OSI Vivid Color och Aquatic Nature Excel/bas (2st olika), körde förr med Hikari spirulina pelletsen i många år som funkade bra... vet inte varför jag inte kör dom längre men men... så är det iaf =)
        http://www.aquariumstockholm.se/

        Kommentar

        • bmwpower
          Användare
          • december 2002
          • 1934

          #5
          Inga andra åsikter???

          Kommentar

          • jan olof
            Användare
            • december 2002
            • 254

            #6
            Ja jag vill inte verka tjatig men har danskarna bra färg på sina fiskar, det var ju så här i sverige innan man använde räkmixen så var ju rödzebran nästan gul och det berodde på att man matade med torrfoder mvh janne
            malawijanne http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=403839

            Kommentar

            • towel

              #7
              Jag brukade ge mina excel och räkmix. När de fick för mycket excel så tyckte jag att de blev hängiga, stod mest still och de sket rött som blev flera cm långt och hängde kvar länge. De såg inte pigga ut.

              Anledningen att jag inte bara gav räkmix var att jag tyckte de blev för magra. När det varierades funkade det hur bra som helst för mig.

              Kommentar

              • bmwpower
                Användare
                • december 2002
                • 1934

                #8
                Den fisk man ser hos danskarna tycker jag har varit färgstark.
                Tycker att räkmixen är lite omständig med att hitta rätt balans med bra tillväxt och samtidigt inte vara för kraftig

                Kommentar

                Arbetssätt...