S fryeri - O lithobates = korsningsrisk?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • StefanL
    Användare
    • augusti 2002
    • 10784

    S fryeri - O lithobates = korsningsrisk?

    Är det någon som vet om dessa arter lätt korsas med varandra även om det finns honor av varje art?

    Jag har länge velat skaffa Sciaenochromis fryeri och Otopharynx lithobates och har just nu ett par lithobates.
  • endymion

    #2
    Har idag varit å tittat på Ahli/Lithobates korsning, så risken finns. Men hur stor risken är om man har fina hannar av varje art vet jag inte.

    Kommentar

    • nikmatts
      Användare
      • april 2002
      • 57

      #3
      Sciaenochromis fryeri gjorde mina 2 Otopharynx lithobates honor på smällen. De stod i kö för att leka med hannen. För övrigt den enda leken(lekar) jag beskådat live i mina kar(de brukar leka när jag är borta)
      /Man lär sig något nytt varje dag, ibland försent.

      Kommentar

      • blackened
        Användare
        • januari 2005
        • 1042

        #4
        En fråga... Hur många av er som inte odlar bryr er om att dra upp dessa två arter? Inte de mest lättsålda med tanke på färgproblemet. Personligen tycker jag att dessa två kompletterar varandra på ett snyggt sätt i ett kar. Fryerin med sin vita bläs o Lithobates med sin gula. Hur snyggt som helst!

        Kommentar

        • terpentin
          Användare
          • februari 2005
          • 135

          #5
          min fryeri uppvaktar alla utom sin egen hona. har lekt med mina båda protomelas taeniolatus flera gånger. båda honorna är på smällen nu också, men denna gången tror jag faktiskt de har hållt sig inom arten.
          "once you feng shui the organs it's kinda comfy"

          "the only reason we die is because we accept it as an inevitability"

          http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=335009

          Kommentar

          Arbetssätt...