Tropical fish hobbyist

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Leopoldi
    Användare
    • februari 2004
    • 1082

    Tropical fish hobbyist

    Någon som vet var man kan köpa "Tropical fish hobbyist" i stockholm?
  • Kalle-Maja
    Användare
    • december 2004
    • 1324

    #2
    Den frågan har jag både ställt och följt upp och resultatet blev att den sannolikt inte finns att köpa i Stockholm. Av butiker har jag i o f s bara kollat Press Stop i Gallerian som enligt uppgift tidigare haft den. Kolla:

    Kommentar

    • Nyllet90
      Användare
      • oktober 2004
      • 1133

      #3
      Finns tidningen i Örebro på något ställe? Är det någon örebroare som vet?
      Snuffsa runt lite på min zoon om du vill! Min zoon

      Kommentar

      • CRAYLEONE
        Användare
        • maj 2003
        • 145

        #4
        Jag har ingen aning men.. Jag prenumererar på den och den är inget vidare skoj, precis som andra USA-magazine med en myriad av reklam om mer eller mindre onödiga prylar, mycket bättre med Practical Fishkeeping (UK) som har ett bra redaktionellt innehåll också. (bara ett tips appropå ditt letande men du kanske söker efter en specifik grej i tidningen..)

        Kommentar

        • StefanL
          Användare
          • augusti 2002
          • 10784

          #5
          Jag prenumererar också på den (har fått två nummer) och det är alldeles för mycket reklam i den för att det skall kännas bra. Tidskriften är dock riktigt bra med artiklar och då en mycket stor spridning. Av de jag fått handlar väldigt få artiklar om ciklider från t ex Malawi eller Tanganyika...kan inte minnas något. Däremot en hel del övriga artiklar med t ex saltvatten, centralamerikanska ciklider. Tidskriften verkar ha ett större spann att hålla sig inom och det är på gott och ont.

          Om jag skulle köpa lösnummer? Endast om det är någon intressant artikel om det jag mest gillar att läsa om...Malawi och Tanganyika...annars avstår jag nog.

          På en skala mellan 1-5 ger jag Tropical Fish Hobbyist en 3a...gillar att läsa om mycket, men det blir för plottrigt tyvärr med all reklam och all blandning av artiklar.

          Kommentar

          • Lars Andersson
            NCS Medlem
            • oktober 2002
            • 601

            #6
            Stefan, Om Du ger TFH en 3a i betyg av fem så spränger alla de tyska tidningarna den skalan. Jag skulle vilja säga att TFH är en ganska dålig tidskrift som är max värd 2 på en tiogradig skala där de tyska tidningarna ligger mellan 6 och 9. Synd att så få svenskar kan tyska numera. Synd att TFH som borde ha de bästa förutsättningar i världen att göra en bra tidskrift inte klarar av att leva upp till det.
            Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4

            Kommentar

            • Mikael W
              NCS Medlem
              • augusti 2002
              • 8598

              #7
              Varje seriös ciklidist som inte har läst tyska i skolan kunde ju ta en kurs i tyska i höst. Det lönar sig alla gånger. Inte bara tidskrifterna, utan också ciklidböckerna är av hög kvalitet. (Man kan väl generalisera lite och säga att de tyska innehåller mer och bättre info medan de anglosaxiska har snyggare bilder, så man kan ju inte leva utan någondera).
              mvh
              Mikael W
              (NCS-medlem sedan 1981)

              Kommentar

              Arbetssätt...