C.Pearsei yngel.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Micke Jarhl
    Användare
    • april 2002
    • 2277

    C.Pearsei yngel.

    Jag är tämligen säker nu att jag har lyckats !!Har c:a 75-100 yngel nu dryga cm stora äter bra dom fick fryst artemia idag för första gången och dom blev som små fotbollar hehe..blev lite rädd ett tag att dom fick för mycket men nu 1 par timmar senare så är dom lite tunnare igen ,Dom är alltid hungriga ,bytar 2 spannar vatten varje dag i ett 100L,verkar funka nu så 3:e gången gillt så jäklar har jag lyckats.Känns bra!!
    Micke Jarhl Med akvarium!
  • Moga_
    Användare
    • september 2003
    • 98

    #2
    Gratulerer da! Få se noen bilder av foreldrene da

    Kommentar

    • Lundensis
      Användare
      • mars 2004
      • 2262

      #3
      Grattis Micke. Då får vi snart se pearsei i butikerna.

      Kommentar

      • Micke Jarhl
        Användare
        • april 2002
        • 2277

        #4






        lite bilder dock inga nya,lite slö hehe..
        Vågar inte kommentera det lundensis här på forumet då kommer det kanske skäll från ovan..Fel ställe att idka försäljning =).Dom har faktiskt lekt 4ggr sen jag köpte dom (5mån.)Men sist så lät jag ingen nattbelysning vara tänd och då försvann rommen på 2dygn.Man lär sig hela tiden.När dom inte leker eller har rom så är dom hur snälla som helst mot alla däremot vid lek och vid romvakan ja ni förstår säkert, då är dom riktigt aggresiva speciellt mot ägaren om jag stoppar ner fingrarna i något ärende med växter odyl.en större algätare har fått sätta livet till kom för när,honan klapp den över huvudet sen var det slut!!Märkligt tycker jag ,Det är dock inga pleco malar som ni kanske förstår utan mer åt ja, vanlig algätare stucket.
        Micke Jarhl Med akvarium!

        Kommentar

        • Pangaea
          Användare
          • februari 2004
          • 390

          #5
          Gratulerar Micke! Är det någon art man gärna vill se mer av ute i butikerna är det just pearsei... Hoppas på att få stifta närmare bekantskap med de små liven lite senare i sommar...
          "..Det är bara att bryta ihop å komma igen..."

          Min zoon

          /Magnus

          Kommentar

          • Micke Jarhl
            Användare
            • april 2002
            • 2277

            #6
            Du är välkommen hit Pangaea det vet du!!Lär ringa dig i nästa vecka då jag är på en snabb visit i Sthlm.Kanske vi kan träffas vore trevligt och se dit(dina)akvarium.Nä nu är det semester ska slappa lite i hängmattan Hade alla CA_vänner

            MJ
            Micke Jarhl Med akvarium!

            Kommentar

            • jinnarparen
              NCS Medlem
              • april 2002
              • 2670

              #7
              Gratulerar till pearseiynglen. Jag är övertygad om att det inte blir några problem att avyttra dem när de blivit några cm större.
              Det är riktigt kul att se att urvalet på CA-marknaden ökar hela tiden. När vi är riktigt på gång så kan vi ju börja dela in arterna efter fångstställen för att kunna öka variationen ytterligare (jmf Malawi, Tanganyika).
              Åter till CA

              Det är där jag hör hemma

              Kommentar

              Arbetssätt...