Malawi ål - Aethiomastacembelus rosette

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Starscape

    Malawi ål - Aethiomastacembelus rosette

    Jag undrar om det finns någon som kan importera eller känner någon som kan importera en Aethiomastacembelus rosette skulle väldigt gärna vilja komma över en. Och om det finns någon som vet ungefär vad det skulle kosta att ta hem en.

    /Starscape
  • PatrikMalmo
    Användare
    • maj 2005
    • 4642

    #2
    Har inte själv pejl på det men du kan alltid kolla med Martin på Cichlidecenteret i Danmark, eller någon annan som direktimporterar.

    Kan vara lurigt att beställa exakta arter, oavsett varifrån. De flesta här i norden går ju att prata med, men jag ville beställa räkor från Tanganyikasjön - enkelt att förklara för oss härhemma, men att förklara för de som fångar är lite lurigare. Blev inte något av det.

    Lycka till i vilket fall.

    /Patrik
    Ingen fisk har läst böckerna.

    Kommentar

    • ryghar
      Användare
      • oktober 2002
      • 215

      #3
      Hej
      Jag har själv haft en Aethiomastacembelus när jag hade malawi. Min var dock från Tanganyikasjön. Jag köpte min ål på aquarium malawi här i örebro och jag har senare sett att de har haft inne aethiomastacembelus från malawi. Jag vet dock inte om de har haft just rosette men det kan ju vara värt att kolla upp.

      Lycka till
      Janne
      Janne
      Min Zoon

      Kommentar

      • Starscape

        #4
        Tackar för svaren är det någon annan som sett dessa ålar någonstans i södra sverige

        /Starscape

        Kommentar

        • PatrikMalmo
          Användare
          • maj 2005
          • 4642

          #5
          Har aldrig sett någon Afro/Aethiomastachembalus i butikerna i södra Sverige, och då är jag med jämna mellanrum ute i de flesta som är bra. Möjligen kan dansken i Limhamn ta hem dem. Annars kan jag tänka mig Åleds, eventuellt också Kungsmässan och Stoby. Martin på Cichlidecenteret har haft inne två olika arter från Tanganyika, enda stället förutom Tyskland jag sett dem "live".

          Är du beredd att satsa lite på att få fatt i arten kanske det går bättre nedåt Europa. Har för mig jag sett dem på listorna hos MalTaVi eller Verduijns.





          Hilsen,

          P
          Ingen fisk har läst böckerna.

          Kommentar

          • Micke
            Användare
            • april 2002
            • 9579

            #6
            Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
            Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

            Kommentar

            Arbetssätt...