Funkar denna kombination?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • RobbanG
    Användare
    • januari 2004
    • 563

    #46
    Jopp, jag kan hålla med om det där med matning men jag tor inte jag övermatar(eller har gjort det).
    Jag hade ett tiotal de flesta blev runt 10-12 cm medan de fanns 2 abnorma saker. I samma kar hade jag ett gäng trewasae varav den största hanen var 13-14 cm.

    Det jag ville komma till var att mata lagom så att samtliga firrar når samma storlek som i vilt tillstånd är mycket svårt. Det är enligt mig vanligt att några sticker iväg i storlek medan andra förblir ganska små pga av genetiska förutsättningar och konkurrens.
    //Robert

    Kommentar

    • specmats
      Användare
      • december 2004
      • 3060

      #47
      jo visst finns det individer som kan bli större-helt klart och ja såg en gång vildfångade M.Johanni på närmare 15 cm!, det var kanske 5-10% som var så stora
      Tropheus Duboisi halembe, so
      Melanochromis Auratus, vf
      Synodontis Petricola, odlade

      Akvarie-setup (Salt)

      Kommentar

      • specmats
        Användare
        • december 2004
        • 3060

        #48
        ang. mina gamla chimba-det går bra har ja förstått men hur går det att ha två grupper!? Det brukar ju vara så att de sk.black är lite mer aggro hur är förhållandet i ditt kar?
        Tropheus Duboisi halembe, so
        Melanochromis Auratus, vf
        Synodontis Petricola, odlade

        Akvarie-setup (Salt)

        Kommentar

        • RobbanG
          Användare
          • januari 2004
          • 563

          #49
          Det går bra.
          Men jag skall tillägga att Chimbagruppen är den äldsta gruppen. Flera ur Kirizagruppen är forfarande yngel och endast 4-5 st kan vara könsmogna, och det kan ju givetvis ha en inverkan. Vi får se hur det går på något års sikt.
          Annars verkar dock individerna mellan grupperna knappt bry sig om varandra. Den största Chimbahanen "delar" (accepterar varandra utan stridigheter) sitt rivir med den största Kirizahanen.

          En av Chimbahonorna tuggar fortfarande, det skall bli kul att se om det blir något. Jag får mitt nya kar i slutet på nästa vecka så det finns väl risk att hon blir störd och spottar då.



          //Robert

          Kommentar

          • jullen
            Användare
            • mars 2005
            • 628

            #50
            Tycker att trewavasae skulle passa fint till din mix.
            Tror nog att du kan slänga i 1+3 golden också.
            Lycka till och hoppas allt blir bra!
            mvh ville.

            375 L Malawi
            585 L Malawi
            54 L Johanniyngel
            25 L OB rödzebrayngel

            Kommentar

            Arbetssätt...