Sebraciklid

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Anna_84

    Sebraciklid

    En jättedum fråga kanske, men jag har inte sett min sebraciklidhona på hela dagen och hon brukar vara först framme när jag matar.
    Kan det vara så att hon grävt ner sig? Är det vanligt att dom gör det? []
  • FI
    Användare
    • augusti 2002
    • 3743

    #2
    Grävt ner sig har hon nog inte gjort men om du har ett lekpar kan paret ha grävt en lekgrop och lekt och då kanske honan vaktade äggen vid matningen.
    Fredrik Isaksson
    Bildarkivet

    Kommentar

    • Redbullen
      Användare
      • februari 2005
      • 734

      #3
      citat:Ursprungligen skickat av FI

      Grävt ner sig har hon nog inte gjort men om du har ett lekpar kan paret ha grävt en lekgrop och lekt och då kanske honan vaktade äggen vid matningen.
      Vi hittade aldrig henne igår( Anna_84 är tjejen min ) men den stora katten såg lite generad ut nämligen

      Så honan ligger nog just nu i kattlådan i form utav en korv..

      Tråkigt men sant.....Täckglas tänker ni...visst det hade vi, men när dom skulle rengöras dagen innan så lyckades SAMMA katt kassera ett, så det blev lite mindre
      Och efter de så fiskade han upp honan...

      Ibland blir man rädd för katter när dom är så smarta *Ironisk*

      // Peter
      http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=810550

      Kommentar

      • Bydlo
        Användare
        • februari 2005
        • 19

        #4
        Helt klart överlagt mord, katten har planerat det där en längre tid och bara väntat på rätt tillfälle, det blir ju ännu roligare när husse och matte inte förstår någonting

        Skämt åsido, katter kan vara grymt smarta, vår lilla Selma har norpat fiskar ur karet vid ett par tillfällen när jag gjort vattenbyte. Så fort hon ser mig hämta trädgårdsslangen vet hon att det är vattenbyte på gång. Vattenbyte innebär att locket är öppet och att middagen är serverad.

        Kommentar

        Arbetssätt...