Ögon som svullnar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Carl
    NCS Medlem
    • maj 2002
    • 374

    Ögon som svullnar?

    Jahaja, en hona av Cyatopharynx foae började plödsligt svullna på ena ögat, det bara växer och växerm hon ser ut att må ganska bra ändå men börjar nu efter sisådär en vecka att se lite dåligt, ögat börjar se lite läskigt ut, jahaj tänker man, kanske nån skade eller nåt, det är ju känsliga firrar det där. Sedan ser jag att en Hästnos i samma burk har samma problem med ett öga..... kan ju inte vara en slump, vad är detta för sjukdom, vad göra, allt det där med salt har jag ju redan förstått.
    MVH
    Carl
    www.stockholmsciklidklubb.com
  • nicson
    Användare
    • januari 2010
    • 639

    #2
    Ja nu är det bumpdax. En av mina nyinförskaffade Cyatopharynx f "Resha" har ögonproblemet ovan i utvecklat stadium. Hade det redan hos handlarn när jag såg dem för ett halvår sedan. Verkar inte ha blivit värre men honan är ju sannolikt blind på den sidan.

    De har ju stora ögon dessa firrar, är de känsliga för påsimning av sten eller är det strider som skadat ögat? Har sett ngn i en annan tråd rekommendera att man tar bort allt utom runda stenar om man håller dessa.

    De går ju också ganska djupt i sjön - har för mig att jag läst om ngt djuprelaterat ögonproblem för tanganyikas eller har jag fel för mig?

    Kommentar

    • endymion

      #3
      Jag har lyckats få bort liknande symptom med Sterazin

      Kommentar

      Arbetssätt...