akvarium ute

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tseppae
    Användare
    • mars 2005
    • 104

    akvarium ute

    hur kalt kan det vara för jaguarerna klarar dom sig 19-21 grader..akvariet gick sönder så jag har låna kusinens 200 litare o lyft det ut på terasen, värmarna håller det runt 20 klarar sig mina jaguarer mm
  • Zaphi
    NCS Medlem
    • juli 2002
    • 5395

    #2
    Att ha ett så litet akvarium ute måste göra att det blir otroliga temperatursvängningar. Nu sista dagarna har det ju gått från 10-20 över natt och om solen ligger på det i sommar kan det nog gå riktigt illa.
    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

    Kommentar

    • tseppae
      Användare
      • mars 2005
      • 104

      #3
      dom ska bara vara där max 3 veckor har dom i badkaret nu.jag vett att det är rätt så kalt på nätterna det är morgon tempen jag kollar 19-20 på dagarna har vi täckt över karet för att solen inte ska liga på så mycket..menar du att fiskarna klarar av om det är kallare än om det skulle bli för varmt??

      Kommentar

      • fredrikr
        Användare
        • oktober 2002
        • 985

        #4
        Ställ karet inomhus. Jaguarer är inga lämpliga dammfiskar.
        Fred rik Rams berg, Stockholm. Moderator för Köp och Sälj-avdelningen.  <font color="red">2005-06-05:</font id="red">
        http://www.stockholmsciklidklubb.com   http://akvarium.ramsberg.net     <font color="red">Nya bilder!</font id="red">

        Kommentar

        • imported_n/a
          Användare
          • november 2004
          • 572

          #5
          klarar värmarna att hålla 20 så tror jag de klarar sig tills du löst problemet.Jag har haft andra c-amerikaner ute vid denna årstid pga liknande problem,då utan värmare fast i damm,en sort klarade det bra, mycket bra också,V.bifasiatum (tror)jag det var.en annan sort: Citrunellum klarade sig inte alls bra(klumpigt).(frostnatt).

          Kommentar

          • tseppae
            Användare
            • mars 2005
            • 104

            #6
            kusinen kollade tempen klo 6 morgonen 27 grader ..jag var och köpte en extra jäger 300 W för säkerhets skull det kan ju bli frostnatt då kan det bli kalt för jaguarerna men nu ska dom nog klara sig

            Kommentar

            Arbetssätt...