Identifiering Viktoriaciklid.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • malplacerad
    Användare
    • maj 2005
    • 877

    #16
    Tack för hjälpen med identifieringen.
    ||||

    Kommentar

    • endymion

      #17
      malplacerad: Mina får astaxanthin berikat foder, dom ser ännu rödare ut i verkligen än på bild. Skulle tippa på att mina är 7-8 cm men dom är fruktansvärt tuffa. Hannen slåss med Nyerereisar som är dubbelt så stora som han själv. Beteendet du beskriver är antaligen lek.

      ola: Hur är "Red head":en, funderar på den nämligen. Är det samma temperament som Nyererein eller är den lugnare. Hur är den i beteende i övrigt.

      Kommentar

      • Ola Svensson
        Användare
        • april 2002
        • 14633

        #18
        Min erfarenhet ar att den inte ar lika tokaggressiv som de andra, men den ar inte lika snygg, men jag kor bara med en utfargad hane av red head. Igneopinnis ar extremt snygg men aven Azurea. Ang. aggressivitet. Vi rakade stoppa tva igneopinnishanar i samma 8 meterstank (tillsammans med 50 Pundamilia nyererei och pundamilia, Rhamphochromis, ett 20 tal 30 cm Oreochromis, 100 malawizebra etc. och efter nagra timmar hade den ena igneopinnisen haft ihjal den andra. Tva hanar i samma akvarium, nej tack!

        Nar det galler fodret sa ar det helt nodvandigt att ha ett kraftigare foder med fargforstarkare. Annars ser fiskarna ut som skit. Inte alls som Malawi dar det knappt behovs for att fa dem att se ut som i naturen.

        En hona forsokte foresten nyss satta i sig en mbuna som var halften sa lang som hon. Endast stjarten stack ut och sprattlade (vi drog ut mbunan som overlevde).
        Med vänliga hälsningar

        Ola

        Kommentar

        • malplacerad
          Användare
          • maj 2005
          • 877

          #19
          citat:Ursprungligen skickat av Ola Svensson


          Nar det galler fodret sa ar det helt nodvandigt att ha ett kraftigare foder med fargforstarkare. Annars ser fiskarna ut som skit. Inte alls som Malawi dar det knappt behovs for att fa dem att se ut som i naturen.
          Tackar för det rådet, ska köpa en burk imorgon, tips på fabrikat som är bra emottages tacksamt.

          citat:En hona forsokte foresten nyss satta i sig en mbuna som var halften sa lang som hon. Endast stjarten stack ut och sprattlade (vi drog ut mbunan som overlevde).
          Jösses!
          ||||

          Kommentar

          • Ola Svensson
            Användare
            • april 2002
            • 14633

            #20
            Fakbrikat: Vanlig räkmix med färgforsärkare eller vanligt torfoder som förstärker färger. Innget konstigt helt enkelt, men dessa fiskar lever på räkdjur som är fulla av röda färgämnen. Men det är viktigt att förstå att de kräver kraftigare foder än mbunas (gäller egentligen massor av mbunas också) då de är evertebratätare ("rovfiskar").
            Med vänliga hälsningar

            Ola

            Kommentar

            • Gwendly
              Användare
              • december 2003
              • 374

              #21
              Att ha bakgrunden malad en svart farg hjalper till med fargerna pa de flesta viktorianer ocksa Man kan fa riktiga explosioner av farger med hjalp av svarta bakgrunder

              Kommentar

              • endymion

                #22
                Ola: Jag som har undrat varför jag aldrig har sett igniopinnis dom som är så snygga ...... men nu vet jag. Hur ser azurea ut, har den nått annat äldre namn? Vad är det för sorts oreochromisar ni har, nån victoriaart???

                Kommentar

                Arbetssätt...