Håller laminatskivan tro?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • aquanord
    Användare
    • januari 2005
    • 373

    Håller laminatskivan tro?

    Håller på att klura på att bygga en ställning som ska husera två stycken 100 liters kar på höjden. Ramen blir liknande den som Zaphi har lagt ut byggbeskrivning på till 540 liters kar men min är givetvis i mindre skala. Jag håller just nu på att klura vad jag ska använda för skivor till hyllplanen och dök på denna produkt på rustas hemsida:
    Rusta har ett brett sortiment av produkter för hemmet – alltid till låga priser! Vi har det mesta inom inredning och skönhet samt för hemmafixaren.


    Skulle det kunna funka? Det var billigt om inte annat. Hade först tänkt använda MDF men jag tyckte den var i dyraste laget och inte överdrivet snygg. Det blir ju inte överjävlig vikt på varje hyllplan med 100 liters kar. Varje hyllplan blir ca 85x45 och det kommer att sitta en "regel" under mitten på hyllplanet också.
    Vad tror ni, kan det funka?
    simma lungt...
    ------------------------
    www.aquanord.net - Min akvariesida med bilder, videoklipp & annat skoj
    Umeå akvarieförening
    ------------------------
  • imported_n/a
    Användare
    • november 2004
    • 572

    #2
    Jo...tror jag nog...Brukar själv hiva mig upp på hyllplan o idka rörelser..är det stumt då så håller det:-),väger 115 kg.

    Kommentar

    • shcolsson
      NCS Medlem
      • januari 2005
      • 256

      #3
      Jag hade personligen inte vågat chansa att låta hyllplanet bära hela vikten. Men om du bygger hyllorna så att ramen på hyllan möter sidorna på karen så ser jag inga problem. Se till att ha frigolit eller dylikt mellan karen och ställningen. (Men det har du säkert hört mer än en gång.)

      Jag har själv (och många med mig) byggt en hylla likt Zaphis. Jag har sett till att karen vilar på alla fyra sidorna. Det ska tilläggas då det gäller palla upp akvarier är jag otroligt pedantisk. Det betyder inte alltid att det jag säger är rätt men det är det jag tror på.
      Experience is something you get right after you need it.

      Kommentar

      • aquanord
        Användare
        • januari 2005
        • 373

        #4
        Jodå, karet kommer att vila på ramen.
        simma lungt...
        ------------------------
        www.aquanord.net - Min akvariesida med bilder, videoklipp & annat skoj
        Umeå akvarieförening
        ------------------------

        Kommentar

        • Nyllet90
          Användare
          • oktober 2004
          • 1133

          #5
          Då ska det nog inte vara några probs
          Snuffsa runt lite på min zoon om du vill! Min zoon

          Kommentar

          • shcolsson
            NCS Medlem
            • januari 2005
            • 256

            #6
            Låter tryggt. Väg in, tuta och kör
            Experience is something you get right after you need it.

            Kommentar

            Arbetssätt...