Vad gör man med akvariet över sommaren ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Orne

    Vad gör man med akvariet över sommaren ?

    Hej.
    Jag studerar och ska åka hem till min hemort över sommaren. Jag tänkte ta hem mina ciklider till brorsans akvarium. Jag undrar hur jag ska förvara akvariet över sommaren. Ska jag tömma akvariet på vatten eller ska det stå med vatten i över sommaren ? Har precis fått fina växter att rota sig ordentligt. Ställde denna fråga för ett tag sedan men jag har inte fått något svar. Antingen är det en oerhört dum fråga eller så kanske ingen vet ?




    MVH / Orne
  • Torsten
    NCS Medlem
    • september 2002
    • 647

    #2
    Jag hade låtit ngn enstaka mal ( liten ancistrus) varit kvar, tagit bort resten av fiskarna, och sedan bytt vatten och låtit det va. Städat det och bytt vatten bara, INTE semestermatat!! Se till att inte släcka ljusrampen bara, då dör ju växterna. Sänkt temperaturen till 22grader för att slippa så mycket avdunstning som möjligt.

    Detta e vad JAG hade gjort, kan inte garantera att det e helt enligt konstens alla regler, men det e iaf bättre än att "torrlägga" det å behöva starta upp det igen!

    Kommentar

    • deelay
      Användare
      • september 2002
      • 5394

      #3
      citat:Ursprungligen skickat av Torsten

      Sänkt temperaturen till 22grader för att slippa så mycket avdunstning som möjligt.
      http://www.aquariumstockholm.se/

      Kommentar

      • Torsten
        NCS Medlem
        • september 2002
        • 647

        #4
        Men e han, tysken, inte lite bakom?? Va inte det förra årets sommarväder??

        Kommentar

        • Nyllet90
          Användare
          • oktober 2004
          • 1133

          #5
          hoppas att norge guarna har rätt!
          Snuffsa runt lite på min zoon om du vill! Min zoon

          Kommentar

          Arbetssätt...