vad ska jag göra?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lucas_magi
    Användare
    • april 2005
    • 63

    vad ska jag göra?

    Jag har lagt ner 4 blåciklider i mitt akvarium där det sedan tidigare var 4 påfåglar. Alla påfåglar är ca 1 cm större än blåcikliderna och dom är och nafsar på blåcikliderna. Det verkar som det bara är den största av påfåglarna som attackerar blåcikliderna på sidan. Ska jag avvakta och se vad som händer eller vad ska jag göra?
  • Daniel Odell
    Användare
    • januari 2003
    • 2437

    #2
    Avvakta, de gör sådär när de "känner" på de nya konkurenterna/invånarna. Brukar avta/sluta efter ett par veckor.
    fish r friend

    Kommentar

    • MickeW
      Användare
      • december 2004
      • 113

      #3
      Hade problem då jag släppte ner mina påfåglar till mina guldsömmar.(Då var det dock omvänt..) Fick då tipset att möblera om och mörklägga någon dag. Detta fungerade utmärkt.

      Mvh MickeW
      Då var man medlem....!

      "Ädelstenen kan inte slipas utan friktion, liksom människan inte kan fulländas utan prövningar" Konfucius

      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=329898

      Kommentar

      • Lucas_magi
        Användare
        • april 2005
        • 63

        #4
        Okej. Nu när jag kollar så har en av blåciklidernas bakfena delat på sig. Den va lite delad redan innan men nu är den delad in till kroppen. Kan den simma och kommer bakfenan att växa ihop?
        Tack för svaren.

        Kommentar

        • Daniel Odell
          Användare
          • januari 2003
          • 2437

          #5
          Den kan simma, om den växer ihop eller inte går inte att förutspå riktigt. Troligen läker den ihop.
          fish r friend

          Kommentar

          Arbetssätt...