Ciklid i New York!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nils

    Ciklid i New York!

    Hej om 2 veckor åker jag till new york med min familj. Är det någon som har tipps på ett bra offentligt akvarium där. Det skulle också vara kul att besöka en fin akvarieaffär där. Gärna med inriktning på Malawi Och Tanganyika.

    Nisse
  • Staffan
    Användare
    • april 2002
    • 14

    #2
    Jag var där i somras och försökte mig på samma sak, men gick bet. Innan resan kollade jag upp på nätet vilka akvarieaffärer som fanns och det var inte lite. Det kryllar av dem på manhattan, bronx och brooklyn. Sök på nätet så hittar du. Det är dock inte lätt att hitta någon bra. Jag besökte en del på manhattan och blev bara besviken. De motsvarade inte mina förväntningar. Jag är helt övertygad om att det finns säker 50-60 stycket som är helt super, men jag hittade inte nån av dem tyvärr. Som sagt: sök på nätet och zooma in på några som verkar bra. Pga avstånden i NY ger man rätt snabbt upp "akvariehuntingen", men du kanske är mer ihärdig än jag. Lycka till!

    Kommentar

    • Kenneth
      Användare
      • april 2002
      • 277

      #3
      Även jag letade akvarieaffärer när jag var i Shelton, MA (mellan NY och Boston) De affärer jag hann besöka höll överlag en mycket dålig kvalitet.

      MVH
      /Kenneth Johansson, www.akvarie.net
      MVH
      /Kenneth Johansson,

      ordförande
      Linköpings Akvarieförening, www.linkopings-akvarieforening.net
      Ansvarig för Ciklidstämman 2007

      Kommentar

      • Micke
        Användare
        • april 2002
        • 9579

        #4
        I tidskriften Cichlid News finns en lista på ciklidbutiker, en av dessa ligger i NY.

        Davis's Den
        108 Jay St.
        Rochester, NY 14608
        Tel/Fax: (585) 454-4746

        Mvh Michael Persson
        Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
        Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

        Kommentar

        • Nils

          #5
          Tack för tipsen. I morgon bär det av.
          Nisse Söderlund

          Nisse

          Kommentar

          Arbetssätt...